Når jeg oploader fotos til mine blogge vil jeg gerne have dem i format "stor". Da jeg ved et uheld åbenbart har overskredet en blog med 100 % ser det ud til at formatet ændres til "mellem". Fair nok. Men hvorfor går det ud over andre blogge hvor jeg ikke har overskredet 100 % ? Jeg har det man kalder en "Hovedblog" og de andre er "hjælpeblogge" da jeg arbejder meget i at vise fotos og derfor laver "hjælpeblogge" som der bliver "linket" til. Ved at gå ind i redigering og kigge på "medier" kan man kontrollere at bloggens plads ikke er overskredet.
Billedformatet ændret
(4 indlæg) (4 voices)-
Skrevet 1 year siden #
-
Når du uploade et billede til din WP, bliver billedet kopieret ind i forskellige størrelser: Stor, medium og miniatur, og måske nogle flere. (f.eks. woocommerce har et ekstre lille oversigt)
Du bestemmer selv hvor store de forskellige størrelse billeder skal være ved at indstille dette i Kontrolpanel/Indstillinger/Medier.
Det er dit tema som vælger, hvilken størrelse der skal bruges i de forskellige opslag.
Vil du optimere billeder og deres visning skal du sikre dig at de skalerede billeder har det format som temaet efterspørger.
Der findes plugins som kan skabe flere størrelser end, eller ændre på, de 3 standardformater. Hvilket er nyttigt hvis man skifter tema.
Skrevet 1 year siden # -
En tilføjelse til forrige.
Hvis du indstiller alle formaterne under Kontrolpanel/Indstillinger/Medier til 0 i bredde og længde, vil du kunne indstille dem nøjagtigt som du vil i selve Wordpress indlægget.
Jeg rodede selv en del med det!
Skrevet 1 year siden # -
Hvis du indstiller alle formaterne under Kontrolpanel/Indstillinger/Medier til 0 i bredde og længde, vil du kunne indstille dem nøjagtigt som du vil i selve Wordpress indlægget.
Er du sikker på at det er en god ide?
Når du skriver nul i alle formater bliver de ikke dannet.
Fordelen ved at få lavet tilpassede formater er at du undgår at indsætte et original format billede hver gang du skal bruge det og dermed gør din visning af siden hurtigere.Du kan jo stadigvæk formatere dine billeder så de passer præcis, selv om du kun henter for eksempel mellem-format kopien.
Skrevet 1 year siden #
Svar
Du skal være logget ind for at skrive.