Hvordan man får en underside til selv at være en (seperat) blog? Ja, jeg havde tænkt mig at spørge, men jeg fandt selv ud af det, så nu giver jeg i stedet svaret videre:
Tricket er at give alle de indlæg, der skal ligge på blog #2 den samme kategori (fx. opskrifter).
Derefter sørger man for at indlæg i denne kategori ikke også kommer til at stå på bloggens hovedside - det kan klares med dette fine plugin: category-visibility. Under håndter (i admin-panelet) er det nemt at krydse af, hvor en given kategori skal kunne ses (på forsiden, i RSS, på lister ect.)
Sidste skridt er at lave undersiden, der består af alle blogposter postet i "opskrift"-kategorien. Det klares ved at smide et lille stykke kode ind i headeren (header.php) på dit tema: Et link til: "/index.php?cat=9">Opskrifter
Ret selv til, så nummeret passer på kategorien og giv det et passende navn i stedet for opskrifter. Hvor det præcis skal sættes ind må man forsøge sig frem til, men det skal ind i navigationen et sted og er det en liste, så skal det smides i et sæt list-tags, fx. sådan her:
Jeg håber der er andre, der kan bruge denne forklaring til noget ;)
Resultatet kan ses her: http://www.familien-larsen.dk/
og "undersiden" (som jo i virkeligheden bare er en kategorivisning af en kategori, der ikke optræder på forsiden) ligger her.
Der er mere, og mere om lignende løsninger i denne tråd i codexet.
PS: Forsøgte at backticke
koden, men det virkede ikke derfor det amputerede link + billede...