Jeg taler med en gut der gerne vil sætte en webshop op på sin side, men klare inddrivelse af penge fra kunder vha. bankoverførsler. Ideelt set skal systemet kunne regne summen på ordren sammen, vise kunden kontoen der skal overføres til og kunne notificere sælgeren om nye ordrer.
Er der nogen der har et bud på hvordan dette kunne opnås?
En anderledes webshop
(20 indlæg) (4 voices)-
Skrevet 13 years siden #
-
Det lyder som en ganske almindelig wordpress/WP Ecommerce løsning hvor man opretter en manuel betalingsmetode som hedder Bankoverførsel. Så vil kunden blive præsenteret for betalingsoplysninger efter godkendelse af ordren...
Skrevet 13 years siden # -
yup wp e-commerece er helt fin til det... du sætter bare betalings gateway til test, og skriver i slut beskeden bank info, og at ordren vil blive gennemført når betaling er modtaget.
WP E-commerce hjemmeside her --> LINK
WP E-commerce get started video tutorials --> Link
Der ud over vil jeg anbefale du laver en bruger på deres hjemmeside, så du kan spørge om hjælp osv på deres support forum :-)Jeg har arbejdet en del med denne shop, så har du spørgsmål du bare ikke kan finde svar på må du gerne PM mig. (Kan dog godt gå lidt før svar, skulle dog ikke være mere end 24 timer) :-)
mvh
Dan MortensenSkrevet 13 years siden # -
Hej Dan
Det virker som om du er skrap til WPEC. Kan ikke rigtigt greje i hvilken css-fil jeg skal rode hvis jeg vil rette lidt i fonte, farver osv i produktvisningen, f.eks. her http://www.skoletilbehoer.dk/produkter/sunde-madkasser/. Synes det står lidt uoverskueligt... kan du guide mig på vej?
Hej Lars
Først skal du gå ind i dit kontrolpanel ---> Indstillinger ---> Butik og vælg Præsentation. Der overføre du de wpec filer du vil redigere til din tema folder.
Jeg plejer at overføre følgende da det ofte er dem man redigere.
- wpsc-cart_widget.php
- wpsc-shopping_cart_page.php
- wpsc-single_product.php
- wpsc-products_page.php
og til sidst og ikke mindst den du efterspørger :-)
- wpsc-default.cssNår disse filer er overført, åben din ftp og gå ind i dit tema og du vil finde filerne der inde. Det er der du redigere fra, ikke fra plugin som mange tror :-)
mvh
Prøver jeg lige :-) Hvad med wpsc-transaction_results_functions.php? Den bruger jeg når jeg ændrer i den mailtekst der sendes ud efter godkendt ordre. Ellers sender den en engelsk tekst... Kan have noget at gøre med mine sprogfiler, men synes at den er lidt mangelfuldt oversat...
Kan have noget at gøre med mine sprogfiler, men synes at den er lidt mangelfuldt oversat...
Det kan du let - v.h.a. PoEdit - selv gøre noget ved.Skrevet 13 years siden # -
Hej Lars
Hvad med wpsc-transaction_results_functions.php? Den bruger jeg når jeg ændrer i den mailtekst der sendes ud efter godkendt ordre. Ellers sender den en engelsk tekst... Kan have noget at gøre med mine sprogfiler, men synes at den er lidt mangelfuldt oversat...
Den har jeg aldrig rodet med.(men tror godt du kan)
Men kvittering/Mail der bliver sendt er engelsk som standart, men du skal ikke lave noget i php for at ændre dette.
Man skriver sin egen kvittering inde i Indstillinger ---> Butik ---> Admin...mvh
Dan MortensenPS. vil da lige sige der gik nooooget tid før jeg så at man redigerende kvittering der :-)
Argh må jeg også lige tjekke. Kan man også rette i emnefeltet i mailen "Ordre modtaget. Betaling afventer"? Det er sådan lidt misvisende når kunden har betalt med kreditkort...
Det der med Betaling afventer, har også irriteret mig. Det er en tilbagevendene ting, som jeg altid glemmer, fordi jeg slår kvittering fra,jeg benytter kvittering fra Tellar og PBS kan også sættes op med med Paypal (mener jeg)
mvh
Dan MortensenPS. Skal nok selv lige skrive hvis jeg finder ud af det,
Jeg plejer at rette det i wpsc-transaction_results_functions.php men det hjælper jo ikke så meget når man så opgraderer til nyeste version... Har nogen iøvrigt erfaring med WPEC Gold Cart?
Jeg plejer at rette det i wpsc-transaction_results_functions.php men det hjælper jo ikke så meget når man så opgraderer til nyeste version... Har nogen iøvrigt erfaring med WPEC Gold Cart?
Burde ikke ha noget at sige når updates er i core filerne og der du redigere er i tema, men selvfølgelig vis du plejer at edit inde i selve plugin så over skriver den ved opdate:-)
ang. Gold, nej ingen erfaringer. Jeg har ikke engang overvejet det, da der i bund og grund ikke er forskel på shoppen, kun på de plugins du kan få til shoppen.(og de koster ekstra) så kort svar... nej jeg er for nærig :-)mvh
Godt argument :-) Men kræver det ikke Gold Cart hvis man vil vise flere billeder af et produkt?
Hej allesammen!
Tak for nogen rigtigt gode svar. Det her forum er jo guld værd!
Godt argument :-) Men kræver det ikke Gold Cart hvis man vil vise flere billeder af et produkt?
Du kan bare snyde lidt :-) brug fx. wordpress-fancybox og sæt billeder i beskrivelse i stedet for at bruge varebillede funktionen. ;-) Men jow, jeg ved godt hvad du tænker på. Og ja det kræver gold fordi pluginet der er lavet kræver gold, mener det (plugin) koster 20-40 USD. (dvs 20-40 USD ud over prisen på gold licens)mvh
Hej igen
Findes der en måde at håndtere mængderabat på i WPEC? Har kigget lidt rundt men ikke rigtigt fundet en metode der kan bruges. Måske er den eneste løsning at man laver pakker indeholdende et antal produkter...
hej Lars
Ja du kan godt lave mængde rabatter, når du går ind og opretter en vare er der ovre i højre side under pris kontrol en der hedder "Prissatstabel".
Der ud over kan man jo altid lave kuponer de kan sættes både som kontant rabat eller med pct rabat. Jeg har før brugt kupon funktionen, hvor jeg bla. har skrevet - Ved køb af 5 par t-shirts 30% rabat, benyt venligst følgende kode ved kassen"xxxx"Grunden til jeg brugte kupon på den måde var fordi "Prissatstabel" har en irretrende fejl, vis man vælger samme vare 2 gange med med 2 forskellige varianter tror funktionen der er tale om 2 forskellige vare så den udregner ikke rabatten. Men benytter du ikke varianter er den helt fin.
pyha.. ja det var vist det, håber det var til lidt hjælp :-)
mvh
Dan MortensenPS. Et godt alternativ til varianter er en ny plugin WP E-commerce Options. (Jeg tester den pt på en aktiv side, og indtil nu virker det ret godt (Man kan dog ikke se options i kurven som kunde, men som sælger kan man se de valgte options inde i Butik Udsalg.
Note. Det er et ret nyt plugin, men udvikleren følger ret godt op på spørgsmål osv..Skrevet 13 years siden # -
Hej Dan
Hvordan er testen med Options gået? Jeg har en kunde som skal bruge mængderabat men uden varianter. Vil helst lave det i woocommerce men tror ikke at funktionen findes der...
Mh Lars
Hej Lars
Jeg kender ikke Woo så godt (vil dog sige at det har fanget min opmærksomhed, syntes det virker ret fornuftigt). sidst jeg brugte options kunne man stadig ikke sætte mængderabat op, men det er et ret godt stykke tid siden jeg sidst har brugt pluginnet så det kan være at funktionen er kommet.
Ellers vil jeg sige at mit generalle indtryk af wp-options er ret godt og det er en god del "lettere" end variations (dog har variations stadig flere funktioner, så jeg vil nok sige om man bruger det ene eller det andet kommer an på hvad de skal benyttes til.mvh
Hej Dan
Skal lige forstå det du skriver vedr. varianter i WPEC rigtigt. Hvis man vælger den samme vare to gange med to forskellige varianter, udregner systemet rabatten på hver af de to varianter. Et eksempel: En kunde bestiller 20 t-shirts i varianten hvid og derefter 20 t-shirts i varianten sort. Får kunden mængderabat tilknyttet den hvide t-shirt og mængderabat tilknyttet den sorte t-shirt. Eller får kunden overhovedet ingen rabat på nogle af delene? Det forudsættes at man får en rabat hvis man køber mere end 10 stk... Håber du forstår hvad jeg mener...
Skrevet 13 years siden #
Svar
Du skal være logget ind for at skrive.