Jeg har fået en opgave, at lave en side, hvor der er flere sider på en side.
Håber i forstår hvad jeg mener.
Nej.
De poster du skriver kan skrives som "indlæg" og "sider"
Indlæg vises i kronologisk omvendt orden og er inddelt i kategorier.
Sider har ingen kronologi eller kategori tilknyttet.
Så er der selvfølgelig også sider som for eksempel Forsiden, kategori-oversigt-siderne, søge-siden og arkiv-opslagene. for nemheds skyld vil jeg herefter kalde disse for opslag
Hvis du vil vise flere indlæg på et opslag så gør WP som udgangspunkt allerede dette.
Se Kontrolpanel/Indstillinger/Læsning - her er indstillingen for hvad du vil på forsiden og her kan du også bestemme, hvor mange indlæg du vil vise på et opslag.
Du skal dog være opmærksom på at når du markere "For hvert indlæg" enten "Hele teksten" eller "Resume". at så gælder dette kun for RSS-feeds og ikke for visningen på hjemmesiden. Dette styres af dit tema.
Er lige begyndt at arbejde med Wordpress, og er lidt ny med sådan et system.
Har kun lavet mine egne cms systemer i Php, og mysqli, og det er næsten noget, helt andet det her, da jeg skal sættes ind i måden at kode på i Wordpress.
Ja, Wordpress er noget andet. Her skal du ikke bekymre dig så meget om hvordan dit cms skal kommunikere med databasen osv. Her er det væsentligste at finde plugins som kan tilføje de specielle ting du vil foretage dig på din hjemmeside, og at tilpasse et valgt tema så det har det udtryk man ønsker.
Du skal derfor vælge et tema du vil bruge som udgangspunkt og derefter oprette et undertema, hvor du laver alle dine tilføjelser og ændringer som du ønsker. (Jeg selv bruger altid et af standard-temaerne og har slået min kærlighed på TwentyTwelve.)
Skal til at tage et kursus i det igennem nemprogrammering.dk/wp/avanceret-wordpress/
Så håber i vil hjælpe mig eller give mig nogen gode råd.
Det er det som dette forum gør. Her hjælper vi hinanden. Du skal blot huske at alle os som skriver her er frivillige, amatører, og har et liv ved siden af.
Og så det vigtigste spørg løs, men opret et nyt indlæg for hvert spørgsmål, med en sigende overskrift. så bliver det enklere for andre at følgemed og måske bruge nogle af de gde ideer som altid dukker op.
Det som der også lige skal være, den første side, skal være med adgangskode logind "Uden et brugernavn".
Og siden skal give mulighed for at rediger, de sider hvor den adgangskode bruger har oprettet. kan rediger sine egne sider.
Da det er en side hvor flere klubber er på.
Håber det er muligt, eller om jeg skal sige det ikke er muligt.
Jeg vil meget gerne lære det her, og vil gøre alt hvad jeg kan, for at få det til at lykkedes.
Her hopper kæden af for mig. Fatter ikke ret meget af hvad du skriver.
Du kan ved hjælp af en plugin lave en adgangskontrol af hele hjemmesiden eller en enkelt kategori. (f.eks. https://wordpress.org/plugins/ultimate-member/ og hvis det er noget du skal sælge så ar det jo en webshop-installation á lá: https://wordpress.org/plugins/woocommerce/)
Men når du har adgangskontrol til dit indhold bliver brugerne vel nød til at logge på (med brugernavn og kodeord) ellers giver det ingen mening. Selv hvis du vil sælge magasin indhold bliver du nød til at kontrollere hvem der har adgang og kun give adgang hvis de har betalt.