Jeg skal opbygge en ny webshop til salg af unika og special produkter.
Jeg forestiller mig at Webshoppen/Hjemmesiden skal bruges på følgende måde:
1) Hjemmesiden er et udstillingsvindue for forretningen og dens varer. Varer skrives ind som almindelige poster med billeder og forklarende tekst.
2) Du vælger et produkt ved at klikke på den ønskede post som var det enhver anden webshop, men i stedet for at lægge varen i kurven så skal du udfylde en forespørgsel, hvor du beskriver yderligere størrelse, farve, etc. samt giver dit navn og email. (Formular - WPForms - sendes til forretningens mail) Alternativt via en chat-box på hjemmesiden(hvilken kan anbefales?) eller for eksempel Facebook.
3) Firmaet svarer tilbage på mail(eller chat), med forretningsbetingelser, pris og levering, samt et ordre-nummer og et link. I woocommerce oprettes, i stedet for varer til almindeligt køb, en specifik ordre til den ene specifikke kunde.
3) Når kunden trykker på linket (eller indtaster ordrenummeret et sted på hjemmesiden) kommer man til betalingskassen, hvor alt det sædvanlige udfyldes, og et betalingsmodul og shippingmodul i woocommerce sørger for at ordren ekspederes på normal vis.
Det jeg gerne vil have hjælp til er:
1) Proof of Concept.
Kan det lade sig gøre? Har du set lignende webshops?
2) Valg af plugins.
Er Woocmmerce "overkill"?
Chatboks?
Andre plugin som kan hjælpe på vej?