Hejsa allesammen
Hvis man nu ønsker at fjerne adminbar hvliken metode er så bedst ?
1.
show_admin_bar(false);
2.
remove_action( 'init', 'wp_admin_bar_init' );
add_action( 'show_admin_bar', '__return_false' );
Hejsa allesammen
Hvis man nu ønsker at fjerne adminbar hvliken metode er så bedst ?
1.
show_admin_bar(false);
2.
remove_action( 'init', 'wp_admin_bar_init' );
add_action( 'show_admin_bar', '__return_false' );
Hvis det er den, der i den danske oversættelse også kaldes værktøjslinien, så kan et flueben da gøre det :-))
Det er den mørkegrå linje der er øverst, når man er logget ind.
Brugere > profil
Ja men den fungere jo kun ved sin egen profil, hvis man nu vil fjerne den ved alle som ikke har admin rettigheder.
eksemple
if(!current_user_can('manage_option')) {
show_admin_bar(false);
}
Jeg kan ikke rigtig se formålet.
Den indeholder så vidt jeg ved kun noget, der er relateret til den profil man har - admin, redaktør, forfatter osv.
amras - kender ikke svaret, men måske kan du "hugge" det fra nogen af de plugins der allerede er lavet til formålet - f.eks.
http://wordpress.org/plugins/wp-admin-bar-removal/
Hej Morten
Tak for svaret, jeg er godt klar over hvordan man fjerner adminbar, det jeg efterspøger/søger er en dybere forståelse af de to metoder.
Foreksempel gør metode 2 mere end metoder 1 ? Jeg har ihvertfald ikke kunne finde noget svar på det nogen steder, og det er lidt svært at skulle lede hele core koden igennem.
Ok jeg fandt svaret ved at kigge i koden :)
/**
9 * Instantiate the admin bar object and set it up as a global for access elsewhere.
10 *
11 * To hide the admin bar, you're looking in the wrong place. Unhooking this function will not
12 * properly remove the admin bar. For that, use show_admin_bar(false) or the show_admin_bar filter.
13 *
14 * @since 3.1.0
15 * @access private
16 * @return bool Whether the admin bar was successfully initialized.
17 */
add_action( 'init', '_wp_admin_bar_init' ); // Don't remove. Wrong way to disable.
Kilde: http://core.trac.wordpress.org/browser/tags/3.5.1/wp-includes/admin-bar.php#L0
Det vil sige at den rigtige metode til at fjerne adminbar på i følge udvikleren er metode 1.
Du skal være logget ind for at skrive.