Hej folk
Jeg blev anbefalet til at spørge jer herinde, fordi I havde styr på det der med Wordpress. Det synes jeg også efterhånden jeg selv har, men den her er ikke helt til at greje.
Jeg har en wordpress installation som jeg har bygget for en kunde på min udviklerwebhost. Jeg bruger plugin'et WPML.org til at lave sitet flersproget og har en hel del engelske pages, der hver har en dansk mage.
Da jeg så skulle flytte sitet over på production server, knækker filmen for WPML-pluginet.
Efter flytning af databasen, har jeg erstattet alle referencer til det gamle domæne med det nye domæne i alle tabeller.
Første gang jeg går ind i WPML-pluginets indstillinger i WordPress, mener den, at jeg skal starte et nyt language set. Selvom jeg kan se at alle oversættelserne findes i databasen. Lettere tøvende, starter jeg et nyt language set, men det hjælper ikke rigtigt.
Når man går ind på en af siderne, kan man se, at den kan se en alternativ version (se nederst på en page) - den ville ikke skrive det, hvis der ikke fandtes nogen - men når man klikker på den, kommer man ikke til den rigtige side, men forsiden.
Mit problem kan også ses ved, at alle siderne i menuen i toppen er "dobbelte", dvs. der er engelsk og dansk af næsten alle top-siderne. Jeg har rettet alle indlæg på forsiden, så de nu er linket korrekt, men vil godt nok nødig rette links for alle de mange sider og undersider der findes på siden.
Det gamle site lå her:
- EN site: omahara.koustrupit.dk
- DA site: da.omahara.koustrupit.dk
Det nye site ligger her:
- EN site: omahara.com
- DA site: omahara.com/da/
da er flyttet ned som mappe, da Wordpress og WPML åbenbart ikke havde lov til at oprette subdomæner. Jeg er ikke helt så skarp i dette, men er det .htaccess der er problemet her? Det virkede helt fint på min udviklingsplatform.
Hvad er det jeg ikke ser?