Jeg har fået lavet min header større og det hele klikbart. Der er dog en hvid kant for oven jeg ikke kan komme af med - jeg har ellers prøvet at ændre padding-top til 0px i Stylesheetet, men kanten er der stadig. Nogle gode råd? Jeg kører Misty Look der er tilpasset til mig.
Header
(9 indlæg) (3 voices)-
Skrevet 17 years siden #
-
Hej,
det er din id="header" der fylder i designet.
style.css (line 162)
#header {
clear:both;
float:left;
margin:10px 5px;
width:450px;
}Skrevet 17 years siden # -
Jeg ændrede
til:
margin:0px 0px;
Jeg synes stadig der er en hvid kant, men det er bedre end før. tak for hjælpen :)
Skrevet 17 years siden # -
Det er fordi der er et p tag inde i div'en :)
hvis du skriver display:none; så skulle den være helt væk.
#header {
width:450px;
display:none;
}
Woohoo - det virker :) Tak!
Kan du hjælpe mig med de 2 kanter der er i siden også?
Vær på den sikker side og tag en backup, af style.css før du retter, da det er et par steder du skal rette.
style.css (line 215)
#headerimage {
color:#FFFFFF;
height:300px;
margin:10px; <-- Sæt den til margin:0;
}Så hopper din header over i venstre side, da bredden på din blog stadig er den samme.
style.css (line 106)
#container {
background:#FFFFFF none repeat scroll 0%;
border:1px solid #CCCCCC;
margin:0pt auto;
position:relative;
text-align:left;
width:780px; <-- Ændre det til width:760px;
}Vi fjernede en margin på 10px, men det var jo i begge sidder, så derfor skal der trækkes 20px fra i den samlede bredde.
Men hov, så hopper din sidebar ned under indholdet...
Det gør den, da der ikke er plads mere. Det fikser vi ved at lave indholds bredden 20px mindre.style.css (line 257)
#content-main {
margin-right:20px;
width:520px; <-- Det bliver så til width:500px;
}Personligt synes jeg, at det var pænere før.
God jul :D
Jeg kan faktisk også bedst lide billedet med lidt luft omkring - men tusind tak for hjælpen :)
Ved du hvordan man laver skyggevirkning på kanterne? Altså de lodrette kanter fra min grønne side og den hvide overgang til kolonnen med tekst.
Og hvilken kode der styrer farven i menuen. Jeg har kigget på kildekoderne et utal af gange, men jeg kan simpelthen ikke gennemskue det...
Du kan lave et billede og sætte det som baggrund. Så laver du 2 skygger med et mellemrum der svarer til bredden på det hvide område. Så sætter du url('stientilbilledet/billedet.jpg') repeat-y;
hvis det ikke giver mening, vil jeg gerne komme med et mere konkret eksempel.Nedenunder finder du farven(#EDEDED) i sidebaren og top billedet(img/sideheadtop.gif) med de runde hjørner:
style.css (line 367)
#sidebar li.sidebox {
background:#EDEDED url(img/sideheadtop.gif) no-repeat scroll left top;
margin:0pt 0pt 1em;
padding:1px 10px;
}Skrevet 17 years siden # -
Jeg kan ikke lige overskue at gå igang med det nu - men du skal have mange tak for forklaringen.
Skrevet 17 years siden #
Svar
Du skal være logget ind for at skrive.