Hej.
Jeg er helt ny inden for at lave hjemmesider. Jeg er ved at lave en hjemmeside (staehrphoto.dk) i forbindelse med mit fotografering.
Jeg har fundet et rigtig fedt tema, men nu hvor jeg vil benytte temaet og lave gallerier er jeg kørt fast. I venstre side, hvor der er emner som (about, weddings, food osv)ved jeg ikke hvordan jeg aktiverer. Jeg har arbejdet med problemet i flere dage, men er ved at give op. Jeg har hentet "page-links-to" mappen men aner ikke hvordan jeg benytter den. Nogen der har en ide?
Venligst Christian Stæhr
Hvordan benytter jeg emnerne til venstre på mit site?
(32 indlæg) (4 voices)-
Skrevet 15 years siden #
-
Uden at kende temaet, så mon ikke (about, weddings, food osv)blot kan omdøbes og du kan så lave sider hvor de omdøbte navne linker til.
I de sider kan du så smide evt nextgen gallerier i.
http://wordpress.org/extend/plugins/nextgen-gallery/Du kan lave alle de gallerier du har behov for
Mvh JohnSkrevet 15 years siden # -
Tusinde tak for din hjælp John.
Er dog stadig ikke helt med. Problemet er, at jeg fra min admin ikke kan finde siderne (about, weddings, food osv). Og hvad er det så jeg skal bruge "page-links-to" til?Skrevet 15 years siden # -
jeg bruger forresten temaet "picture perfect"
Skrevet 15 years siden # -
jeg gætter på at der i admin delen under udseende findes et punkt der hedder picture perfect eller lignende hvor du kan tilrette et eller andet ;-)
jo det har du helt ret i. men her får jeg denne besked:
Theme Note
Warning: The page-link-to plugin is NOT active.
This theme works best with the page-links-to plugin installed. You can install and activate it from the plugin's page. Find out more about this plugin from this page."this page" er denne: http://wordpress.org/extend/plugins/page-links-to/
jeg har hentet page-links-to plugin, men ved ikke hvordan jeg får uploadet den på mot wordpress som der står jeg skal.
tak for din hjælp!Skrevet 15 years siden # -
Du kan gøre 2 ting installere pluginnet direkte fra admindelen, eller uploade via FTP til plugin mappen på serveren.
Jeg har forgæves forsøgt det samme for at kunne hjælpe dig men kan ikke få det plugin til at virke her.
desuden er koden til det tema ikke optimal, hvilket selvfølgelig kan rettesEllers søg videre efter et egnet galleri tema ;-)
der findes masser af flotte derude, elegant themes har et rigtigt nice et der godtnok koster lidt.
okay. det var en stor hjælp. Det er min fætter der har serveren, så skal lige have kontaktet ham. Tusinde tak for din hjælp John!
ChristianSkrevet 15 years siden # -
Jeg tror guiden her kan hjælpe: http://mac-host.com/support/viewtopic.php?f=10&t=373&sid=edfc61f4dfb0b8d3d5cfe95c05dbe63a
Sælger lækkert design på designgrotten.dk. Hjælper med WordPress på babu.dk.Skrevet 15 years siden # -
det er det rigtige thomas. men jeg kan ikke følge guiden fordi jeg ikke har mit page-links-to aktiveret :O det siger den ihvertfald inde under udseende katagorien når man klikker på page-links-to linket. Men inde under plugins har jeg været inde og aktivere den.
I artiklen siger han at jeg skal lave en katagori for at benytte de slides der er i venstre side. Men ved ikke hvordan jeg laver katagorierne.. Er det ikke fordi jeg ikke har "aktiveret" page-links-to ?
Vh Christian StæhrSkrevet 15 years siden # -
Prøv at oprette et par nye sider og de bliver vist automatisk til venstre
du har ret :) tusinde tak for hjælpen.. herfra tror jeg at jeg klarer den ..
Nu har jeg fundet ud af at lave sider derude. Men hvordan laver jeg et galleri derude? nogen der ved det?
Prøv at kigge på nextgen evt
http://wordpress.org/extend/plugins/nextgen-gallery/Det er rimeligt nemt at rode med.
Okay super. det ser rigtig godt ud, men i min plugin på admin ser det ikke magen til ud som i videoen. I videoen hedder den Install plugin, og ved min hedder den bare plugin. Har ikke et sted hvor jeg kan installere plugin. Det er måske derfor page-links-to ikke virker?! altså fordi den ikke er installeret.
Prøv at installere via WP
Det plejer at virke fintEllers kan du uploade med FTP til plugin mappen i din WP installation og så aktivere via admin bagefter
Derefter kan du lave alle de albums du lyster og blot sætte en stump kode ind i de sider der skal indeholde pågældende album.
okay men den uploades på wp/content/plugins ligesom page-links-to ? Når jeg har uploadet den der via serveren er den så installeret?
Jeps så kan du aktivere den via admin plugin, og derefter kommer der en menu der hedder gallery mener jeg at kunne huske.
Derefter starter du med at lave de forskellige gallerier og kan uploade billeder til dem.
Alt det foregår via admin
:) okay. tusinde tak .. fra det netværk jeg er på lige nu kan jeg ikke få forbindelse til serveren. men jeg må prøve i eftermiddag.
jeg gjorde det samme med page-links-to , men den mener stadig at det ikke er aktiveret. det er lidt underligt. men tak for hjælpen.Skrevet 15 years siden # -
page-links-to ville heller ikke funke her, men det ser ud til at virke alligevel uden.
Så har jeg fundet ud af det hele .. tusinde tak for hjælpen John !! Nu fungerer det hele som det skal :)
Lækkert
Du kan jo nemt også udskifte de billeder der ligger i menuen med egne.
De ligger i den mappe der hedder imagemenu/images.
Blot sørg for at de har samme størrelse og så upload og overskriv dem der ligger i mappenSkrevet 15 years siden # -
har ledt og ledt John. Kan altså ikke finde mappen der hedder imagemenu.
Er det inde ved admin eller er det fra serveren?! Kan ikke finde den nogen af stederne.
Ved du forresten hvordan jeg kan slette de resterende to menuer hvis ikke jeg får dem brugt?Skrevet 15 years siden # -
wp-contents/themes/picture-perfect/imagemenu/images/1.jpg osv
Brug FTP
Vedr sletning af overskydende menupunkter så skal du finde
<div id="imageMenu">Der kan du slette en eller flere af de class der optræder som menupunkter, men som med alt andet redigering af filer, tag lige en backup af de enkelte filer du roder med hvis det skulle gå galt
jeg kunne ikke åbne dit link..
er meget grøn på det her område så bliver nødt til at spørge hvad FTP er.Skrevet 15 years siden # -
Ok så skal du nok ikke lige rode med det.
FTP program bruges til at tilgå filerne på serveren bla
okay :) så jeg må indfinde mig med at billederne er som de er lige nu? Det er også lige til at overleve synes jeg, men det kunne være fedt hvis jeg kunne indsætte egne fotos der.. FTP er ikke et program over nettet? men noget man har på sin PC. Ligesom FileZilla?
Ligesom FileZilla?
FileZilla er nemlig lige nøjagtig et FTP program.Skrevet 15 years siden # -
ja okay... den mappe kan jeg bare ikke finde i filezilla :/
er der desuden nogen der ved hvor man kan se hvor mange besøgende der har været på ens hjemmeside?
Venligst ChristiainSkrevet 15 years siden # -
Jeg har fået styr på det :) tak...
er der nogen der ved, hvordan jeg får skiftet billederne i menuerne til venstre?Skrevet 15 years siden #
Svar »
Du skal være logget ind for at skrive.
not a support question