Jeg har en gruppe af mennesker der skal administrer indholdet på forskelige wordpress under-sider (der alle ikke er lige gode it-bruger). og leder derfor efter en måde at indholdet til siderne bliver importeret fra forskelige word document/ txt documenter der ligger gemt i en dropbox.
Da jeg selv administrer indholdet på de andre sider, og godt kan lide wordpress egen teksteditor, ville det være smart vis koden bare kunne indskrives i teksteditorren på de gældene sider.
Import af tekst fra hyperlink
(2 indlæg) (2 voices)-
Skrevet 11 years siden #
-
Hvis du vil have min ærlige mening, så vil det være bedre at gribe "ondet ved roden" med det samme, i stedet for at prøve at lave "georg gearløs" opfindelser i forhold til dokumenter i en dropbox eller lign. (forstå det på den rigtige måde, jeg forsøger at ikke at fornærme dig her.... :-) )
Undervisning, guide'ning, sidemandsoplæring, support er vejen frem, således at dine mindre kyndige IT-brugere benytter WordPress systemet til at ligge tekster op i.
Det er jo ikke det samme som de ikke kan benytte f.eks. Word eller Google Docs til at formulere sig, så kan man jo kopiere dokument teksten over i WordPress bagefter, hvis det er det man ønsker. Husk lige at benytte de specielle klippe-klistre funktionaliteter i den udvidende editor-bar til formålet, istedet for blot at smide indholdet ind via CTRL+V direkte i editorens redigeringsdel..
( se mere f.eks. her:
http://wordpress.stackexchange.com/questions/3080/easy-way-to-import-a-post-from-word
)
Men få dem lært, at formatering etc. laver man i wordpress og holder sig til normale regler (WordPress er et system, hvor design og indhold er skilt ad, f.eks. skal man lade system håndtere størrelser på fonte, farver på fonte etc. - alle sådanne normale regler for at sikre konsistensen i sites visuelle fremtoning).Skrevet 11 years siden #
Svar
Du skal være logget ind for at skrive.