Hej,
Jeg har desperat brug for hjælp, idet jeg er ved at uploade mit wordpress program til mit webhotel.
Jeg har http://www.web10.dk, og her har man så åbenbart en database til alle sine 10 domæner - problemet er så nu, at jeg ikke aner hvilke oplysninger det er, jeg skal putte ind i WP-config.php filen.
Oprindeligt ser filen jo således ud:
<?php // ** MySQL-indstillinger ** //
define('DB_NAME', 'skrivdatabasenavnher'); // Databasenavnet
define('DB_USER', 'skrivbrugernavnher'); // Dit MySQL-brugernavn
define('DB_PASSWORD', 'skrivkodeordher'); // ... og kodeord
define('DB_HOST', 'localhost'); // 99% chance for at du ikke skal rette her
define('DB_CHARSET', 'utf8'); define('DB_COLLATE', ''); //
Lav præfikset om hvis du skal have mere end en blog i samme database.
$table_prefix = 'wp_'; // Kun tal, engelske bogstaver og underscores //
Nedenfor er angivet, at du gerne vil have en dansk blog.
Lav det om hvis du // vil bruge et andet sprog.
Slet da_DK hvis du vil have en engelsk blog.
Hvis du // hverken vil have dansk eller engelsk,
skal du have en .mo-fil i "wp-includes/languages" // svarende til det valgte sprog.
define ('WPLANG', 'da_DK'); /* Nu skal du ikke rette mere. Blog glad! */ d
efine('ABSPATH', dirname(__FILE__).'/'); require_once(ABSPATH.'wp-settings.php'); ?>
...og denne udmærkede fil, skal jeg jo så lave om, til den der skal ligge på mit domæne.. Under support på mit wbhotel fortæller de følgende:
For at forbinde til MySQL via f.eks. et script, skal du bruge nogle oplysninger som er specifikke for hvert enkelt webhotel.
Serveren du skal forbinde til hedder: db.ditdomain.dk (f.eks.: db.test-webhotel.dk)
Her følger et eksempel:(indsætter lige mine egne oplysninger)
host: db.mikkeltholstrup.dk
brugernavn: web177870
password: **********
database: web177870
og så er det jeg gerne vil vide, hvilke af disse oplysninger jeg skal sætte ind hvor i wp-config filen, for indtil nu har jeg stort set prøvet alle løsninger - jeg har så galt også forsøgt at ændre localhost til db.mikkeltholstrup.dk.
Det er lidt vigtigt for mig at vide lidt om, hvordan jeg får det der MySql til at virke, eftersom jeg har 4 blogs jeg gerne vil have startet op, men jeg er startet med min søn, ligesom for at have en prøveklud :)
Håber der er nogen der kan hjælpe mig, da jeg er ved at give lidt op på det...
Janne
resolved