K2 er meget nemt for ikke-koderen, men for en der bare vil rette lidt i koden, kan det være svært hvis man ikke har kendskab til PHP.
Først, din dato formatering vil sådan her ud, gætter jeg mig til:
get_the_time('j. F Y \K\l. H:i:s')
Resultat: 19. marts, 2008 Kl. 13:43:58
Skrå stregerne er når man skal have bogstaver, som ikke skal "trækkes" igennem dato funktionen.
I den K2 jeg kiggede i har jeg følgende i the-loop.php (fra linje 106 til 113)
<?php /* Date & Author */
printf( __('Published %1$s %2$s','k2_domain'),
( $multiple_users ? sprintf(__('by %s','k2_domain'), '<span class="vcard author">' . get_the_author() . '</span>') : ('') ),
'' .
( function_exists('time_since') ? sprintf(__('%s ago','k2_domain'), time_since(abs(strtotime($post->post_date_gmt . " GMT")), time())) : ' ' . sprintf(__('on %s','k2_domain'), get_the_time($dateformat)) )
. ''
);
?>
Den du har rettet i og hvor du ikke kan se nogen forskel er "titel", det er den der kommer frem når du holder musen stille over daten i 1-2 sek.
Det er sprintf(__('on %s','k2_domain'), get_the_time($dateformat))
du skal have fat i.
Først skriver den "on %s" det bliver så oversat, i oversættelses filen til "den %s".
%s er en variable der får sit indhold fra det der kommer efter kommaet. Altså get_the_time($dateformat)
. Så nu er vi nede ved det vi egentlig gerne vil ændre. Det er her den skriver dato formatet. Som standard henter den det fra WP's indstillinger. (Det sker i starten af the-loop.php og ser sådan her ud:
// Get date & time formats
$dateformat = get_option('date_format');
$timeformat = get_option('time_format');
Men tilbage til det andet.
Når du har fundet frem til den førnævnte get_the_time($dateformat)
, så skal du "bare" :) ændre den til det format du ønsker. Hvis du vil bruge det jeg skrev i starten af indlægget, så skal det således ud:
get_the_time('j. F Y \K\l. H:i:s')
Jeg håber det forklarede det lidt, også for andre der måske vil noget lignende.
Hvis du ikke kan finde de steder jeg refererer til, så skriv lige hvilken version af K2 du bruger, så kan jeg hente den og give dig de præcise linje numre.