Er der nogen der ved hvordan jeg laver et link til den nyeste post i en kategori. Jeg har nemlig et menupunkt der hedder "seneste post", som bare skal stille videre til den seneste post i en given kategori.
Anyone?
Er der nogen der ved hvordan jeg laver et link til den nyeste post i en kategori. Jeg har nemlig et menupunkt der hedder "seneste post", som bare skal stille videre til den seneste post i en given kategori.
Anyone?
Hej filip,
Mig bekendt findes der ikke nogen funktion direkte til den seneste post.
Men du kan lave linket til kategorien, hvor det seneste indlæg altid står øverst.
Dbh
Morten.
sådan noget lignende
<?php
query_posts('category_name=KATEGORINAVN&showposts=1');
while(have_posts()) : the_post(); $do_not_duplicate = $post->ID; ?>
<a href="<?php the_permalink() ?>" rel="bookmark" title="Permanent Link to <?php the_title_attribute(); ?>"><?php the_title();?></a>
<?php endwhile; ?>
@maxemil2: Perfekt!! Mange tak for hjælpen. Jeg skulle bare have to loops på en side, så jeg lavede lidt ændringer i dit forslag med hjælp fra dette link http://codex.wordpress.org/The_Loop#Multiple_Loops_in_Action og så virker det!
Mange tak :-)
Min kode blev sådan:
<?php $my_query = new WP_Query('category_name=offpiste&showposts=1');
while ($my_query->have_posts()) : $my_query->the_post(); $do_not_duplicate = $post->ID;?>
" rel="bookmark" title="Permanent Link to <?php the_title_attribute(); ?>">Seneste
<?php endwhile; ?>
Hvis nogen andre skulle få brug for noget lignende :-)
Du skal være logget ind for at skrive.