Hejsa,
Jeg ville lige høre om hvordan jeg får et logo op hvor du skriver internet addressen ligesom i her på siden har et "W"
Venlig hilsen,
Kenneth (:
Hejsa,
Jeg ville lige høre om hvordan jeg får et logo op hvor du skriver internet addressen ligesom i her på siden har et "W"
Venlig hilsen,
Kenneth (:
En lille tilføjelse. Det er faktisk ikke sikkert at det er nødvendigt at tilføje <link rel=”shortcut icon” href=”favicon.ico” >. Afhængigt af serveren vil den automatisk anvende den favicon.ico-fil der ligger i roden.
Puha, Jeg er godt nok forvirret.
Det er heller ikke helt simpelt, da ikonet skal have de rigtige størrelser osv.
Hvis du har et ikon kan du prøve at ligge det samme sted som din config.php fil, i din wordpress installation. Hvis den ikke hedder favicon.ico, så omdøb den til det.
Se om det virker først.
Hvis ikke, så læs http://ordpress.dk/giv-din-blog-prikken-over-iet-med-et-favicon-i-adresselinien-68.htm
Indtil det giver mening, da det er svært at forklare nemmere.
Skal jeg bare ligge filen det sammen sted, som config.php ligger? :)
Skal jeg bare ligge filen det sammen sted, som config.php ligger? :)
Ja og den skal hedde favicon.ico
Jeg har prøvet at uploade den men den vises ikke i linien deroppe?
Så prøv at indsætte <link rel=”shortcut icon” href=”favicon.ico” > i header.php.
Skal der rette noget i den linie ? eller hvad?
Skal der rette noget i den linie ? eller hvad?
Nej den er korrekt som spiri skrev.
Så virker det stadig ikke.
Slet det du har sat ind.
Download dette plugin (Jeg har oversat det for dig): download
http://ditdomæne.dk/favicon.ico i Sti feltet.Håber det kan hjælpe.
- Thomas
Det skal også siges, at favicons understøttes på en lidt tilfældig måde i IE. Også i IE 7. Nogen gange er de der, andre gange ikke. I FF dukker de som regel op - og bliver der.
Jeg har fundet ud af at mit ikon kommer frem i IE, men det kommer ikke i firefox? :(
Det kan dukke op lige pludselig.
Okay. :)
Tak for hjælpen
Æhhh. Det lyder såmænd bare som noget en lille cache-refresh kan tage sig af, gør det ikke? Tror ikke, at det er noget der helt tilfældigvis lige pludselig sker :)
Funktioner --> Fjern private oplysninger --> Cache
Det er jo nok sådan noget, men favicons i IE synes at leve deres eget liv.
Kenneth, når jeg kigger på din sides kildekode, kan jeg se at du kun har skrevet ved stien til iconet.
Det skal være http://www.kenneth.wep.dk/favicon.ico
Der ligger din fejl.
[Ctrl]+[F5] tømmer cachen i browseren.
Mark, jeg synes nu at IE er meget konsekvent med hvordan den håndtere favicons. IE6 viser kun favicons for sider der er i bookmarks, og IE7 håndterer dem som Firefox.
IE 6 har ikke lavet favicon på nogen af mine hyperlinks eller favorites. Jeg lavede lige en på WordPress.dk. Der kom den frem. Men jeg havde WordPress.dk og der er ikke favicon på.
Jeg vil holde på, at det er lidt tilfældigt.
Hmm, min erfaring er nu som jeg beskrev tidligere :)
Det er kommet frem i FF nu.
Tak for hjælpen spiri, mark, admin, frank og thomas-dk
Thomas-dk jeg har prøvet som helt nybegynder i wp at gøre nøjagtig som du beskriver med favicon i wp-contest mappen osv.. er det kun plugin, der skal ligge der og selve iconet som du beskriver "Lig dit favicon.ico op i samme mappe som config.php." Mit spørgsmål er hvor config.php ligger hvis det er der iconet skal ligge?
Mappen favicon-manager-dk skal ligge i wp-content/plugins mappen, så det kommer til at være sådan her: wp-content/plugins/favicon-manager-dk
favicon.ico filen skal ligge sammen med wp-config.php og det er samme mappe som wp-content ligger i. Det er faktisk den "første" mappe.
Tusinde tak Thomas, jeg prøver igen
Lige nu opgiver jeg, jeg kører med vista og åbner ftp i stifinder, den første mappe i contest mappen er back-up næste plugin næste sprog osv... men ikke den du henviser til, er det forøvrigt en mappe ??
Du skal overfører mappen "favicon-manager-dk" til "plugins"
Det har jeg gjort og aktiveret plugin, det der går galt er jeg ikke er helt med på hvor selve iconet skal ligge
Når du åbner dit FTP program og kan se filerne i fra din WordPress installation, så skulle der gerne være 3 mapper (wp-admin, wp-content, wp-includes). Der ligger også en fil der hedder license.txt og en der hedder readme.html. wp-config.php er der også.
Det er her den skal ligge.
Du skal være logget ind for at skrive.