Hejsa
Vi har fået scannet nogle bøger til søgbar PDF i vores arkiv, som vi gerne vil offentliggøre på hjemmesiden.
Problemet er at de er meget store - mere end 256 Mb.
Er det muligt at oploade så store filer eller skal de deles op?
Hejsa
Vi har fået scannet nogle bøger til søgbar PDF i vores arkiv, som vi gerne vil offentliggøre på hjemmesiden.
Problemet er at de er meget store - mere end 256 Mb.
Er det muligt at oploade så store filer eller skal de deles op?
Nårmalt er det 256MB, men mens jeg var hos Gigahost, kunne jeg selv sætte det op til 512MB. Prøv at undersøg hvad dit wbhotel kan tilbyde
Vi hoster hos Unoeuro der har 80 Mb begrænsning på filstørrelse.
Men - kan man ikke snyde ved at øverføre via FTP. Kan der så være problemer med at hente filerne på hjemmeside?
Hvis dette ikke er muligt, må jeg splitte filerne op, så de kan uploades.
Men - kan man ikke snyde ved at øverføre via FTP. Kan der så være problemer med at hente filerne på hjemmeside?
Du kunne lægge billedfilerne på hjemmesiden og lave en form for galleri.
Ellers hvis det skal være en PDF-fil så få bedre styr på billedformat, billedstørrelse og komprimering.
JPG kan nok give laveste størrelse.
Lad være med at have billedstørrelsen større end hvad der er nødvendigt, afhænger af hvor detaljeret man skal kunne se.
Også lav PDF-filen med både 80, 70, 60 JPG-komprimering og se forskellen i filstørrelse og billedkvalitet og find det du er tilfreds med.
Hvis det er ren tekst ville det selvfølgelig være smartere at have filen i tekst, i stedet for billeder af tekst hvis du har mulighed for det.
Jeg har valgt at splitte filerne op, da det eller bliver for "tungt at arbejde med"
Hej JanAnd,
Har du overvejet at få hostet dine PDF'er hos f.eks. ISSUU?
Der koster selvfølgelig lidt, men hvis du selv skal hoste PDF'er på over 250MB, så ryger din plads hurtigt på webhotellet.
Bare en tanke :)
MVH
Kucko
Du skal være logget ind for at skrive.