Hej!
Har nu installeret Mingle Forum til min hjemmeside.
Men er lidt i tvivl om hvilken mappe jeg skal indsætte den danske sprogfil i via FTP?
Har downloadet den her.
Håber der en nogen der kan hjælpe mig!
Hej!
Har nu installeret Mingle Forum til min hjemmeside.
Men er lidt i tvivl om hvilken mappe jeg skal indsætte den danske sprogfil i via FTP?
Har downloadet den her.
Håber der en nogen der kan hjælpe mig!
Har mingle ikke en lang eller language eller languages eller noget i den retning mappe
Så vidt jeg kan se fra en Mingle Forum-installation, jeg har arbejdet med for et år siden, skal sprogfilen placeres i mappen wp-content/plugins/mingle-forum/i18n
Filen skal hedde mingleforum-da_DK.mo
Hej Jakob og Henning.
Okay, mange tak for jeres hjælp. For der er nemlig ikke nogen fil der hedder lang/language (mærkeligt nok) - men det vil jeg prøve :)
Har lige et spørgsmål til:
Ved i hvorfor man ikke kan skrive et indlæg i forummet, eller oprette en bruger?
I Mingle Forums indstillinger i wp-admin skulle du kunne finde denne indstilling:
"Registrering nødvendig for at kunne poste:"
Den er vist som standard slået til. Hvis du slår den fra skulle det være muligt at poste i forummet uden at være registreret bruger på sitet.
Hej Jakob.
Har nu slået den funktion fra. Men det virker stadig som om man ikke kan poste et indlæg - jeg kan heller ej gøre det, selvom jeg er administrater.
Har du oprettet nogle fora inde i dine kategorier? Dvs. fora, hvor der kan oprettes nye emner/tråde? Det kan du gøre via "Mingle Forum" --> "Forum Structure" i wp-admin.
Jeg har lige selv installeret Mingle Forum på en testside og mht. den danske oversættelse ser det ud til, at den er bundlet med pluginnet. Det er så ikke alt, der er oversat, men sådan er det jo, når et plugin udvikles, så kommer der nye tekststrenge til, der skal oversættes.
Ja okay. Men min er på engelsk, så den har ikke oversat det til dansk. Men har måske en fornemmelse på hvorfor man ikke kan skrive indlæg. Mit webhotels plads er næsten opbrugt (er i gang med at købe mere plads), så det kan være derfor.
For har prøvet at installere det på en af mine andre hjemmesider, og der kan man godt skrive indlæg. Tror du at det kan være derfor?
Nej, jeg tror umiddelbart ikke det kan være derfor. Du har altså oprettet fora inde i kategorierne på findkollegie.dks forum?
Hej Jakob.
Nu har jeg forstået det. Det virker fint nu - tak for hjælpen! :)
Jakob: Jeg har stadig lidt problemer med den danske oversættelse.
Altså jeg har downloadet filen her. Skal jeg udpakke den inden jeg overføre den via FileZilla?
Og skal jeg bare overføre alle filerne i mappen i18n? For prøvede det før - og den er stadig på engelsk.
Håber du har lydt til at hjælpe mig.
Eller det ser ud til at jeg allerede har disse to filer i mappen:
Mingleforum-da_DK.mo
Mingleforum-da_DK.po
Skal jeg så ændre noget i indstillingerne, for at den ændre sproget?
Du skal have denne linie i din wp-config.php:
define ('WPLANG', 'da_DK');
Så vil alle danske sprogfiler blive loadet, både i WP core og alle plugins, temaer mv.
Skal siden være flersproglig? Jf. flagene foroven. Jeg har ikke så meget erfaring med flersproglige sider, men ovenstående er hvad der som udgangspunkt skal til for at loade danske sprogfiler.
Og som tidligere skrevet, så følger de danske sprogfiler med, når man installerer Mingle Forum.
Hej Jakob.
Okay. Ja, nu er den på dansk. Mange tak for hjælpen - det var virkelig god hjælp. Tak!
Har lige et til spørgsmål:
Jeg vil gerne have at man skal lave en bruger, før man kan deltage i forummet. Men hvis man slår funktionen til, og trykker på registrer: http://www.findkollegie.dk/wp-login.php?registration=disabled - står der at det ikke er muligt.
Og det er vel fordi jeg ikke har sat den til det, inde i General Settings? Men hvis jeg sætter den til, hvad skal det ny medlems rolle så være (subscriber, editor etc.)?
Ja, du skal sætte et flueben i "Alle kan registrere sig" ud for "Medlemsskab" i WPs indstillinger.
Det er nok, at brugere oprettes med brugerrolle "Abonnent". Har lige testet.
Okay. Man kan ikke gøre det på en anden måde?
For det er måske lidt besværligt for brugeren, at der kommer en Wordpress register frem og når han/hun har lavet brugeren, så ikke kommer ind på forummet, men det sted hvor vedkommende kan se Dashboard og profile.
Hvis du forstår hvad jeg mener.
Jeg vil foreslå dig, at du så prøver at finde et plugin, der kan lave redirect efter login baseret på brugerroller. Det kan være, at det her kan bruges:
http://wordpress.org/extend/plugins/peters-login-redirect/
Således, at hvis en bruger med brugerrollen abonnent skulle forsøge at logge ind via WPs normale login-formular, så bliver pågældende efter login redirigeret til f.eks. forummets forside. Prøv at se om det virker eller led efter et andet plugin.
I øvrigt kan jeg se, at hvis brugeren vil opdatere sin profil via linket på Mingle Forum, så bliver man ledt ind til backend. Der findes plugins, der placerer profilopdateringsformularen i frontend.
Okay, tak for svaret. Har nu brugt Peters Login Redirect, og det virker perfekt til at redirecte brugen til en anden side.
Ja præcis, har jeg også lagt mærke til. Kender du nogen eksempler på nogen plugin? For er lidt på bag bund omkring hvilket søgeord der kan definere sådan et plugin.
Men er der ikke nogen plugin, der kan gøre det lidt nemmere for brugerne at oprette en profil? For kunne forstille mig at der var lidt besværligt for brugeren, bl.a. på grund af at det er på engelsk, og den mail man modtager kommer ind i ens spam mail (ihvertfald hvis man har Gmail). Det kunne være fedt med et plugin, hvor man kunne personalisere den fase lidt - så man selv kunne skrive "Brugernavn: ... Adgangskode: ... Kig i din Spam indbakke" etc. Men findes det?
Man kunne f.eks. downloade det plugin: Theme My Login- og personliggøre login/registrer fasen. Men registrer linket på forummet linker over til den anden registrer side. Kan jeg ændre det link?
Håber du forstår hvad jeg mener, ellers må du sige til :-)
Profile Builder vil være et perfekt plugin - men som jeg kan se, er det kun på engelsk. Er det muligt at ændre i koderne, så man selv kan oversætte "First Name" til "Fornavn" etc.?
Måske er dette plugin noget for dig mht. personliggørelse af brugerregistrering:
http://wordpress.org/extend/plugins/cimy-user-extra-fields/
Til redigering af profil i frontend har jeg på et tidspunkt brugt Frontend Edit Profile, men det er noget gammelt:
http://wordpress.org/extend/plugins/frontend-edit-profile/
Men man kan jo se om det kan køre på nyeste WP uden problemer. Det lykkedes mig i hvert fald dengang at få fordansket frontend.
Mht. Profile Builder kan jeg se i ZIP-filen se, at der er oversættelsesfiler i mappen "translations". Det skulle altså være muligt at oversætte til dansk, f.eks. via Poedit
ellers kan du nok oversætte den direkte i Wordpress via dette glimrende wordpress plugin:
http://wordpress.org/extend/plugins/codestyling-localization/
Okay, tak for jeres svar. Men ved du hvordan jeg ændre linket i forummetforummet (der hvor der står registreret)?
Og hvordan er det helt præcis jeg bruger det plugin, Morten?
Altså hvis jeg går ind Lokalisering, og kigger ved Profile Builder er der en oversigt over de forskellige sprog (dog ikke dansk) og hvad gør jeg så?
Håber du har lyst til at hjælpe.
Man burde vel kunne finde det sted i koden til Mingle Forum, hvor linket bliver genereret og så rette det dér. Jeg ved ikke præcist hvor det er.
Hvis du laver sådan en rettelse i et plugins filer, skal du være opmærksom på, at filerne bliver overskrevet ved evt. opdatering af pluginnet.
Hej Jacob.
Spurgte inde på deres eget forum, og der fik jeg et svar.
Du skal ellers have mange gange tak for din rigtige gode hjælp :-)
Bliver forum indlæggene egentlig indekseret i søgemaskinerne?
Bliver forum indlæggene egentlig indekseret i søgemaskinerne?
Hvilke forumindlæg?
Dem her på sitet eller dem i dit eget forum?
Disse sider bliver indekseret — hvad du sætter det til på dit eget forum er op til dig at styre.
Du skal være logget ind for at skrive.