Hej Steffen.
Jeg snakker om de indlæg på mit forum.
Hvordan sætter jeg de til at blive indekseret? Bliver de automatisk indekseret, når resten af siden gør?
Umiddelbart ser det ikke ud til at andet end forummets forside bliver indekseret, men jeg er ikke helt sikker.
Alle indlæg bliver jo dynamisk vist på den side, hvor Mingle-shortcoden er sat ind. Man kan se, at der ikke sker nogen ændring i f.eks. meta-titel, når man er inde på et indlæg.
Jeg har fundet en blogger, der beskæfiger sig med problemet:
http://purplehazard.com/quick-tips/quick-tip-mingle-forum-seo/
Nej, det var også det jeg tænkte.
Okay. Som jeg forstår artiklen, skal jeg lade meta description og title feltet i forummet stå tomt. Og derefter sætte mit SEO plugin til automatisk at generere det.
Jeg bruger Wordpress SEO som plugin. Ved du - eller andre - hvordan man sætte plugin'et til det? :-)
Mvh
Jonathan
Hov. Det ser faktisk ud til at den automatisk gør det, når jeg bare lader felterne stå tomt. Det generere det efter brødkrummerne.
Men er ikke helt sikker på om den generere automatiske Meta Desciption - men ja .. Det kan jeg jo nærmest først tjekke hvis de bliver indekseret i de forskellige søgemaskkiner :-)
Men den tag vil bare nogen fra teksten, ligesom når et indlæg fra Amino bliver indekseret :-)
Prøvede at indsætte %%title%% i titlen, så den indlæggens title kom i titlen i søgemaskinerne - men det ser vist ikke ud til at man kan det (ærgerligt).
Men ved du Jacob, om man kan tjekke det om de bliver indekseret på en eller anden måde (fx ved et værktøj el. lign).
For har prøvet at følge hans tips, men det ser stadig ikke ud til at de bliver indekseret.
Dog kan jeg se at indlæggene i deres forum bliver indekseret - så det må kunne lade sig gøre.
Her er en anden løsning, der måske kan hjælpe dig:
http://www.craigharris.org/2011/03/14/google-wont-index-wordpress-pages-created-by-plugins-solution/
Ellers kan du jo spørge til det på Mingles site.
Derudover kan du måske bruge det her til noget:
Okay, tak for det! Det tror jeg vil virke. Ifl. artiklen skal jeg indsætte:
remove_action('wp_head', 'rel_canonical');
i min functions.php. Er det ligemeget hvor det bliver sat ind i filen? Altså kan det godt indsættes nederst på siden, altså efter:
..
wp_enqueue_script( 'inkthemes_verif', get_stylesheet_directory_uri().'/js/verif.js', array('jquery'));
}elseif (is_admin()){
}
}
add_action('init', 'inkthemes_wp_enqueue_scripts');
?>
Skal jeg indsætte den efter <?php.
Så har indsat den sådan:
<?php
#Added to remove canonical links from pages
remove_action('wp_head', 'rel_canonical');
include_once TEMPLATEPATH . '/functions/inkthemes-functions.php';
if ( !function_exists( 'optionsframework_init' ) ) {
....
Virker det rigtigt nok?
Så vidt jeg kan se, har du gjort det rigtigt.
Det er jeg glad for at høre :)
Og endnu engang mange tak for din fremragende hjælp!
Nu har jeg fundet problemet. Selvom jeg putter koden ind, ser det ud til at min plugin - Wordpress SEO laver en automatisk
<link rel="canonical" href="http://www.findkollegie.dk/forum/" />
på alle forummets sider. Se det fx her - og tryk Ctrl + G og søg "canonical".
Ved du Jakob eller andre hvordan jeg fjerner det? Har prøvet at tage nogen søgninger på Google, men kan simpelthen ikke finde noget. Altså man kan i indstillingerne lave et Canonical URL: til hver side, men det hjælper jo ikke så meget - da jeg skal fjerne det.
Håber der er nogen der har erfaringer med WordPress SEO og kan jeg hkælpe mig med dette.
Den eneste måde jeg har kunne få det væk på er at deaktivere plugin'et, og installere et andet plugin (fx All In One Seo) - men er ret glad for dette plugin, og har hørt at det skulle være det bedste SEO plugin :)
Du skal være logget ind for at skrive.