Jeg har webhotel hos Unoeuro og har tidligere haft en anden til at designe siden.
Nu vil jeg gerne starte helt forfra, og jeg har derfor forsøgt at installere WordPress vha FileZilla.
Alt ser ud til at gå godt, men når jeg går ind på hjemmesiden, så ligger det gamle design der stadig, hvordan i al verden sletter jeg det?
Nybegynder med problemer
(11 indlæg) (3 voices)-
Skrevet 13 years siden #
-
når jeg går ind på hjemmesiden, så ligger det gamle design der stadig, hvordan i al verden sletter jeg det?
Med dit FTP program (Filezilla)Mvh JohnSkrevet 13 years siden # -
Jeg har forsøgt med FileZilla at søge på filer på "Fjernsted", og jeg får også en liste frem med ca. 5000 filer. Jeg kan se, at de fleste filer er fra 2008, og så er der selvfølgelig WP filerne fra i dag. Jeg er med på at slette dem alle og installere WP igen, men jeg kan ikke finde det sted, hvor jeg kan trykke "slet". Hvis jeg vælger alle filer, trykker på ctrl-tasten og vælger slet, så får jeg denne fejlmeddelelse:
"sletning af flere urelaterede mapper er ikke understøttet"
Hvad gør jeg så?
Skrevet 13 years siden # -
Tag den med ro, vælg en mappe af gangen, en fil af gangen osv osv
Kender ikke filezilla
Bruger selv wincommandor og der markerer jeg blot alle filerne og trykker på slet ;-)Burde være det samme i filezilla.
@John
Burde være det samme i filezilla.
Det er det også her, men lidt ro er jo ikke at foragte
okay, tak Henning og John,
det ser ud til at jeg har fået slettet alt nu, og jeg har installeret WP.
Hmm, noget har jeg dog gjort galt, tror jeg. Når jeg går ind på hjemmesiden står der nu:Nu får jeg bare beskeden "Forbidden - You don't have permission to access / on this server."
Noget bud på, hvad jeg har gjort galt eller måske endnu bedre: Hvad skal jeg gøre??
Okay, jeg er kommet et skridt videre - og så alligevel.... suk
På Unoeuros hjemmeside blev jeg opmærksom på at de har en one-click løsning for installation af WP. Det måtte jeg så forsøge, og jamen jamen, det virker!
Men det er en engelsk version :-(
Jeg kan godt engelsk, men ville hellere have den på dansk.
nogen, der kan give mig en "opskrift" på, hvad jeg nu skal gøre? Jeg gætter på, at jeg igen skal slette eller overskrive? Men hvordan gør jeg det bedst muligt?Skrevet 13 years siden # -
http://codex.wordpress.org/WordPress_in_Your_Language
eller slet alt og installer den danske WP - her er en vejledning: http://www.hmnielsen.dk/wp-content/uploads/2011/06/Installation-af-WordPress.pdfSkrevet 13 years siden # -
Det driller mig godt nok noget, det her. Som sagt, så virkede den engelske version, som Unoeuro lægger på med One-Click, ganske udmærket, men da jeg jo ønsker en dansk version, forsøgte jeg endnu en gang at slette alle filerne og installere den danske ud fra Hennings vejledning. Jeg uploader de 3 mapper og de 20 filer. Alt ser ud til at gå fint, men jeg får ikke et første "billede", der hedder "Lav en konfigurationsfil".
Der står bare "Forbidden - You don't have permission to access / on this server."Hvad i al verden gør jeg galt. Jeg synes, jeg følger vejledninger til punkt og prikke, men et eller andet sted må der jo ske noget forkert?
Og du husker at filer og mapper skal ligge i public_html mappen
Skrevet 13 years siden #
Svar
Du skal være logget ind for at skrive.