Hej.
Jeg har en hjemmeside hvor brugeren skal kunne skrive nyheder (ikke blog indlæg) i Wordpress og derefter vise det på en side der hedder Nyheder.
Findes der et plugin, hvor man kan skrive nyheder i Wordpress?
Mvh
Vayu
Hej.
Jeg har en hjemmeside hvor brugeren skal kunne skrive nyheder (ikke blog indlæg) i Wordpress og derefter vise det på en side der hedder Nyheder.
Findes der et plugin, hvor man kan skrive nyheder i Wordpress?
Mvh
Vayu
hvorfor vil du ikke bruge indlæg?
Ja ,der er jo ikke den store forskel på Nyheder og Indlæg.
Opret evt. et kategori, der hedder Nyheder, og brug den til det.
Hej og tak.
Jo, det vil jeg gerne da jeg gerne vil have det delt op. Hjemmesiden skal have en side til blog indlæg og en anden siden til Nyheder. For brugerens skyld vil jeg gerne gøre nemt og overskueligt. Jeg mener derfor at at have en sektion i adminen til at oprette nyheder ville være bedre.
Jo, det vil jeg gerne da jeg gerne vil have det delt op. Hjemmesiden skal have en side til blog indlæg og en anden siden til Nyheder. For brugerens skyld vil jeg gerne gøre nemt og overskueligt. Jeg mener derfor at at have en sektion i adminen til at oprette nyheder ville være bedre.
Det kan jo gøres, ved bare at have 2 "hovedkategorier":
Nyheder + Blog
Ja, det er rigtigt og tak for tippet.
Det er også nemt nok for en som mig der har meget med hjemmesider at gøre. Jeg vil stadig mene at det ville være nemmere/mere overskueligt hvis det var delt op, ligesom Pages og Posts er seperate. I og med at jeg laver hjemmesider for andre og vil minimere oplærings fasen for en ny bruger, så kunne det være smart med en seperat sektion for nyheder der kun viste de muligheder der skal bruges for at skrive en nyhed. Altså, ingen comments m.m.
Jeg må nok melde mig på Steffen og Maxemils hold her :-)
Men kunne du ikke lave en work-around? Med posting fra front-end á la P2, og så lade alt det som bliver skrevet ryge i Nyheder pr. default.
Det som du jo egentlig taler om her er Custom Post Types, som kommer i WP 3.0 (uhhh hvor jeg glæder mig, det bliver rigtig godt). Se mere om det her: http://core.trac.wordpress.org/ticket/9674
Ja, det lyder rigtig godt og glæder mig over at høre at det bliver nemmere at tilpasse WP til de opgaver man får. :-)
Skulle jeg hoppe ud i at lavet et Nyheds plugin selv, er der nogen der ved hvordan man integrerer WordPress' tinymce editor med medie browser i mit plugin? Jeg har for eksempel prøvet at lave en nyheds sektion med Pluginet Pods, men den editor der bliver brugt der er ikke så god og benytter ikke den samme måde at indsætte billeder.
Håber ikke det gør noget at jeg stiller et andet spørgsmål i forlængelse her.
Vh
Vayu
Du skal være logget ind for at skrive.