Jeg er lige begyndt at arbejde WP. Jeg ønsker at udarbejde en hjemmeside - ikke en blog. Jeg har valgt at siden skal være statisk. Alligevel bluver der ved med at være de sideelementer, der hører til blig. Hvordan får jeg dem fjernet?
Oprette hjemmeside uden blogegenskaber
(25 indlæg) (4 voices)-
Skrevet 10 years siden #
-
link til din side
Skrevet 10 years siden # -
Jeg ønsker hen ad vejen at overføre indholdet fra min nuværende hjemmeside, som er redigeret med iWeb:
Sideelementerne ligger i widget der ligger i en sidebar. Du kan trække dem væk fra sidebaren. Jeg ville nok ikke lige vælge det det du viser på din side. Det er et mest blogtema.
Du kan måske få lidt mere indblik her http://danwp.dk/gode-rad-til-nybegyndere/ og ellers vender du bare tilbage
Ja det er jo det med, at WP godt nok er velegnet til hjemmeside. Men når man begynder, synes alting at lægge op til, at man skal lave en blog.
Kan du foreslå et tema, der egner sig til det, som du kan se på min nuværende hjemmeside, der handler om formidling af en række faglige emner med mulighed for at indsætte grafiske elementer rundt om på siden?
Der skal gerne kunne være en menu til orientering mellem siderne og et sted, hvor der genereres et fuldstændigt sitemap hen ad vejen.Jeg har arbejdet på mine nuværende sider en del år. Men jeg har savnet et koncept, der også kan redigeres fra andre computere og fra iPad. Og iWeb understøttes jo ikke mere af Apple.
Venlig hilsen og takSkrevet 10 years siden # -
Du kan prøve med WeaverII. Det er et tema som du fra kontrolpanelet selv kan indstille, som du har lyst. Du kan altid skifte tema hvis du finder et andet.
Jeg ville i dit tilfælde kun oprette ganske få SIDER og lave det meste som INDLÆG. Det vil give dig mange flere muligheder.
Se f.eks denne side som indeholder flere hundrede "sider" hvoraf kun ca. 10 er lavet som SIDER resten er lavet som INDLÆG http://www.labudstyr.dk/brugt-labudstyr/
Den er dog ikke lavet i WeaverII, men det kar ingen betydning i denne forbindelse.
Jeg mangler en step-by-step-vejledning i at hente sådan et tema.
Man downloader noget materiale til sin computer (Mac) - og hvad så? Skal det ligge et bestemt sted eller på en eller anden måde hentes ind i Wordpress?
Tak for hjælpen!Skrevet 10 years siden # -
Nej du skal ikke downloade til din computer. Du installerer direkte fra kontrolpanelet http://danwp.dk/wordpress-kontrolpanel/temaer/
Temaet 'Twenty Twelve' er designet til anvendelse for 'regular web site'.
Prøv den.Skrevet 10 years siden # -
Jeg arbejder lige nu med at sætte hjemmeside op. Jeg støtter mig til en udmærket e-bog, jeg har fundet af Todd Pettee: How to make a website with Wordpress.
Han siger, at jeg skal gå til: Appearance > The options > Click on the "General" tab.Selvom jeg skifter sproget til engelsk for at følge ham, kan jeg ikke komme til Theme options. Er der en indstilling i administrationsvinduet, der har fjernet emnet? Misforstår jeg noget? Findes der evt. en url, jeg kan skrive for at komme derhen?
Hvad vil du indstille
Det er ikke noget bestemt, jeg vil indstille. Jeg kan se i den nævnte bog, at man kommer ind til en lang række indstillingsmuligheder, jeg vil gerne vil kigge på for at lære systemet at kende.
Angående forslag om at bruge Twenty Twelve. Jeg har downloadet dette. Min computer (Mac) pakkede det ud f sig selv, når jeg så skal installere temaet, kan jeg ikke komme til at pege på et enkelt emne. Hvad skal man pege på for at installere et tema, der er pakket ud og består af en lang række enkeltfiler?Skrevet 10 years siden # -
Det letteste er at installere zip filen direkte fra kontrolpanelet se mit link lidt oppe i tråden
Ellers skal du uploade de enkelte filer via FTP. Anbefales ikkeSkrevet 10 years siden # -
Når jeg går til Udseende > Temaer, mangler knappen "Nyt tema". Der er i stedet et felt til at søge efter temaer, som man allerede har.
Når jeg downloader Twenty Twelve, får jeg den liggende i udpakket stand i en mappe på min Mac. Der er muligvis en måde at få den ned, så at den forbliver zip.Skrevet 10 years siden # -
Dem skal også være udpakket når du uploader. Via dit FTP program overfører du hele temamappen til Content --> Themes mappen på serveren ( dit websted ).
Herefter kan du vælge det uploadede tema i kontrolpanelet i Wordpress.
P.S. Twenty Twelve følger med installationen som standardtema - det behøver du ikke uploade, men kan vælge det i temamenuen.
Når jeg går til Udseende > Temaer, mangler knappen "Nyt tema"
(knappen hedder "Tilføj nyt", bare for at være sikker på at vi taler om den samme knap). Så er der noget galt med din installation - prøv at installer igenSkrevet 10 years siden # -
For bedre at kunne følge den nævnte e-bog, har jeg sat sproget til engelsk. Jeg kan nu se, at det ikke er nok at gå til Dashboard > Themes. Man skal først klikke på "My sites" > Network admin > Dashboard > Themes. Så får man "Add new".
Men jeg mangler stadig et punkt, der skulle hedde Appearance >Theme options. Her skulle man kunne kome til en side, der hedder "General" med underpunkterne: Custom logo, Custom Favicon, Responsive, Header search m.m.
Men det er måske punkter, der forudsætter, at man har aktiveret et bestemt tema?Skrevet 10 years siden # -
Det lyder meget mystisk prøv at poste et link til din side
Det lyder som om at det ikke er en selfhosTed side eller det er en multisite
???? Jeg har min side hos Mebox. Jeg forstår ikke, hvad det har med sagen at gøre.
Ok
Har du mulighed for at poste screenshots af dine muligheder i kontrolpanelet ?
Ja, jeg har nogle screenshots her.
Jeg ved ikke, om man kan vedlægge dem her. Ellers er der dette link, hvor de kan ses:https://www.dropbox.com/sh/lsfr19i8n11ikr4/AAAcBe9FTcJWIHBd6kVbzk8Ba?dl=0
/Users/ovesteensmidt/Desktop/WP/Skærmbillede 2015-01-26 kl. 16.56.16.png
/Users/ovesteensmidt/Desktop/WP/Skærmbillede 2015-01-26 kl. 16.56.42.png
/Users/ovesteensmidt/Desktop/WP/Skærmbillede 2015-01-26 kl. 16.56.57.png
/Users/ovesteensmidt/Desktop/WP/Skærmbillede 2015-01-26 kl. 16.58.53.pngSkrevet 10 years siden # -
Som jeg skrev for en 3-4 dage siden og kunne have fortalt dig hvis du havde posted et link til siden.
det er en multisite
Skrevet 10 years siden #
Svar
Du skal være logget ind for at skrive.
not resolved