Efterhånden er jeg rimelig fortrolig med Wordpress, men der er et stort problem, som også må genere andre, nemlig at diverse plugins efterlader utrolig mange rester i databasen - også selv om man følger en vejledning om at fjerne dem fuldstændig. F. eks. afinstallerede jeg AIOSEO og fulgte alle regler. I stedet installerede jeg Slim SEO, som er rigelig til mit behov. Men så opdager jeg, at AIOSEO har efterladt sig tæt på 500 restdata. Jeg har slettet dem manuelt via phpMyAdmin, og det var såmænd overkommeligt, for de hedder næsten alle det samme. Men alligevel. Hvorfor pokker skal det være sådan? Man tør jo næsten ikke teste et plugin af frygt for, at det efter afinstallering alligevel lader en bunke junk ligge.
Plugin-rester
(4 indlæg) (3 voices)-
Skrevet 2 years siden #
-
Nogle Plugin danner deres egne database tabeller, mens andre bruger at sætte linier i wp_options.
Der findes plugins som kan hjælpe med at holde orden i tabellerne men om de også kan rydde op i wp_options har jeg svært ved at tro.
Et eksempel er Garbage Collector (Database Cleanup)
Skrevet 2 years siden # -
Har I en god guide til hvordan rydder ordentlig op efter sig, når man sletter et plugin?
Skrevet 2 years siden # -
Har I en god guide til hvordan rydder ordentlig op efter sig, når man sletter et plugin?
Lad os lige stoppe op og beskrive hvorfor vi ønsker at fjerne spor efter plugins vi ikke bruger.Uanset om du bruger et plugin eller ej, vil WordPress stadig vise dig opdateringer til disse plugins. Dette kan være lidt irriterende, især hvis du har mange plugins installeret på dit websted som opdateres jævnligt.
Inaktive plugins kan være harmløse, men de er stadig eksekverbare filer. I tilfælde af et hackingforsøg kan disse filer blive inficeret eller kan bruges til at installere malware på dit websted. Som en sikkerhedsforanstaltning bør du derfor slette alle inaktive plugins, som du ikke har til hensigt at bruge.
Selvom du har mange inaktive plugins installeret på dit websted, vil det ikke påvirke dit websteds ydeevne eller gøre det langsomt, fordi kun aktive plugins indlæses når en bruger besøger din hjemmeside.
Det eneste sted, hvor WordPress leder efter de inaktive plugins på dit websted, er på selve Plugin-siden i dit administrationspanel.
Beginner’s Guide for Wordpress har en beskrivelse: https://www.wpbeginner.com/beginners-guide/how-to-properly-uninstall-a-wordpress-plugin/
Skrevet 2 years siden #
Svar
Du skal være logget ind for at skrive.