når jeg tilpasser tekst og billeder under "visuel" som jeg vil have det og gemmer så fjerner den alle mellemrum/tomme linier
hvad gør jeg forkert
problemer med tekst editor
(28 indlæg) (8 voices)-
Skrevet 14 years siden #
-
Sikkert intet, men den kan være noget tricky den editor.
Bruger selv somme tider at putte indholdet i en <div>
Har til tider problemer med billeder og tekst flyver rundt i et virvar ;-)
Mvh JohnSkrevet 14 years siden # -
ok det prøver jeg
tak for svaretSkrevet 14 years siden # -
<div> gør ingen godt flyver rund som du siger
hvordan indsætter man tomme linier med html code ??
det ku' være det hjapSkrevet 14 years siden # -
Med f.eks. break, men det virker ikke altid. Kommer an på flere ting.
Du kan i visual evt. lave en tom linje ved at skrive et punktum. Og så gøre det usynlig ved at give det samme farve som din baggrund (nemmest med sort og hvid, er det en anden farve skal du måske eksperimentere...). Så har du en tom linje som med sikkerhed bliver ved med at være der.
Dette er hverken en korrekt eller godkendt måde at lave en tom linje på (nogle vil måske komme med indvendinger), men det virker! Har selv benyttet metoden længe, uden problemer til følge.
Skrevet 14 years siden # -
ok det var en spøjs måde at gøre det på, lidt trals at skulle lave sådan noget men ok det er da en løsning
Der er altså en del der bruger metoden. Også nogle af de mest øvede. Er faktisk en af dem jeg selv engang har fået tippet af.
Men det er jo frivilligt om man vil bruge den... :)
En anden god måde at lave mellemrum på er at smide en transparent gif ind.
eks: 500*25px eller lignende.
Har jeg også brugt
jeg kan forstå det gælder om at være kreativ hihi
tak for tippetSkrevet 14 years siden # -
Jeg har haft samme problem med en kollaga, som ikke forstod, at hun ikke bare kunne flytte rundt på tekst og billeder, som om hun arbejdede med Word eller InDesign.
Det hjælper at snuppe images css'en fra Twenty Ten. Så kan du højre- og venstrestille og centrere. Men kun en af delene i samme afsnit. Så går det nogenlunde.
Øh - bare til info, hvis I vælger at lave mellemrum ved at sætte et tegn ind i baggrundsfarve. Talesynteser og punktskriftdisplay er ligeglad med tekstfarven, så alle der bruger sådan et hjælpemiddel vil få det "usynlige" tegn med.
Til info er det op mod 7 % af den danske befolkning der betragter sig selv som ordblinde og 1 procent der er synshandicappet og derfor også bruger disse hjælpemidler...
Men er det ikke bare at bruge < br > [uden mellemrum, men ellers går den ind og laver et linjeskift ;-)] eller ændre i css'et?
Linda har arbejdet med kommunikation, PR og hjemmesider mm. i mange år og har hovedkulds forelsket sig i WordPress.
Grundlæggende mener hun at den største begrænsning i WordPress er vores fantasSkrevet 14 years siden # -
Hvis man er velbevandret i (X)HTML og CSS er det intet problem, men det er nok de færreste ;-)
jeg tror jeg har fundet en løsning, har installeret et plugin jeg fandt
"Dean's FCKEditor For Wordpress"
nu kan jeg få tekst og billederne til at stå, som jeg vil have dem
Et plugin som dette "Fancy Gallery" vil få dine billeder til at dukke op midt på skærmen, når besøgende klikker på dem.
Bare et forslag
Se evt. http://www.wpblog.dk/sif/?page_id=8Skrevet 14 years siden # -
ok men det var ikke det der var mit problem, det var at få tekst og billeder til at stå ved siden af hinanden, det kan jeg nu med det her plugin
du kan se det her
Den ser brugbar udSkrevet 14 years siden # -
ja men jeg roder lige med noget shortcode, som jeg tror den har lavet ged i !!
Håber ikke det er den. Jeg prøver, om jeg kan finde ud af, om det er den, så vender jeg tilbage med svarSkrevet 14 years siden # -
jo det er den der laver ged. Den ændre " til " i min shortcode så der skal man være lidt forsigtig
Foranlediget af ovenstående skulle jeg selvfølgelig også teste "Dean's FCKEditor For Wordpress"
den volder godt nok problemer bl. a. omkring at sætte billeder ind ved teksten
hvad mener du jeg har lavet det her med den
http://www.accordionclub.dk/archives/category/harmonikahistorie
det virker da fint
aner ikke hvad der går galt - har lige testet igen - jeg kan slet ikke sætte billeder ind, når jeg bruger omtalte editor - desværre.
må forsøge igen på et senere tidspunktSkrevet 14 years siden # -
@henning
kan du ikke uploade eller bare generelt ikke sætte billeder
jeg kan sagtens uploade - men jeg kan ikke indsætte.
Som sagt, så må jeg teste igen senere
Der findes en nyere version - nu uden F = CKEditor For WordPress, og så virker det.
http://wordpress.ckeditor.com/.Skrevet 14 years siden # -
Til info er det op mod 7 % af den danske befolkning der betragter sig selv som ordblinde og 1 procent der er synshandicappet og derfor også bruger disse hjælpemidler...
Okay, vidste jeg ikke.
Hvad vil det så sige i praksis? At en maskine læser prikkerne op?
..hver sin niche - go for it :)
Tilføj dit Google+ profilbillede til google søgeresultater ( http://goo.gl/erzPa )Skrevet 14 years siden # -
Kan du bruge editoren i HTML mode ?
Skrevet 3 years siden # -
Hej. Intet problem. Kan du fortælle mig mere om dette emne? Jeg kunne bruge det i et Writing Metier job. Jeg er selv tekstforfatter, så jeg kunne skrive en god tekst. Hvad kan du ellers fortælle mig om dette emne? Og hvem har egentlig givet dig sådan et emne i skolen?)
Skrevet 3 years siden #
Svar
Du skal være logget ind for at skrive.