Hej,
Jeg har et spørgsmål. Jeg ved ikke rigtig, hvordan det nu er, at man får reklamer ind på sin wordpress-blog. Er det noget, som I kan fortælle mig? Det vil jeg være glad for :-)
Mange hilsner,
Christian Odwyer
Hej,
Jeg har et spørgsmål. Jeg ved ikke rigtig, hvordan det nu er, at man får reklamer ind på sin wordpress-blog. Er det noget, som I kan fortælle mig? Det vil jeg være glad for :-)
Mange hilsner,
Christian Odwyer
Opret en Google Adsense konto, og smid et javascript ind, der hvor du vil have annoncerne :-)
Jeg ville nok vælge at benytte et af de mange ad-plugins, i stedet for at begynde at rode i wordpress-filerne. Det kan generelt ikke anbefales at rette direkte i koden, da du ofte kan løbe ind i problemer når der kommer opdateringer.
Jesper Jarlskov
Jarlskov, du misforstår man jo nok her :-) jeg agiterer ikke (faktisk aldrig) for at rode med WordPress filerne (kun hvis man eventuelt opretter et childtheme). Men jeg tænker på de mulige widget/sidebar områder...
Men du har da ret, det kunne være formuleret mere klart ;-)
Personligt har jeg et ambivalent forhold til for mange plug-ins.
Kan et problem klares uden gør jeg det.
Ikke alle udviklere af plug-ins har tanke for det output/HTML de genererer, så jeg foretrækker i stor stil at rode med filerne. ;-)
For at komme tilbage til Christians spørgsmål, er der måske et helt enkelt svar på dit "problem".
Bruger du en Wordpress installation du selv hoster, eller er den hostet på wordpress.com? Fordi hvis det sidste er tilfældet er det nemligt slet ikke muligt* (brud på deres regler) and have reklamer på siden. Dette kan man kune gøre ved at have siden hostet et andet sted.
*ret mig gerne hvis dette er forkert
@jakoblerche: Her på foraet har vi kun med WordPress.org at gøre, så det er sikkert ikke en .com blog.
Ok vidste ikke at det udelukkende var Wordpress.org her på siden så ville lige være helt sikker. Men godt at vide til fremtiden, takker
Det var jeg egentlig heller ikke klar over.
ALtså, det primære fokus er .org, og vi plejer at sende .com spørgsmål videre til supporten på wordpress.com
Nogle spørgsmål er dog gældende/gyldige for begge setups, og kan godt besvares her.
Står det nogen steder? Ellers tænker jeg det kunne være relevant at have med her.
http://wp-danmark.dk/forum/topic/wordpresscom-versa-wordpressorg
Der står bare at dette site kører wordpress.org, samt forskellen på de to.
Det kan der være noget om...
Vi bør nok gøre det mere tydeligt.
Ok der står
Med WordPress.org, (som vi bruger her i forum)
Tror det er fint nok ikke at skrive at forummet er forbeholdt brugere med egen Hosted WP.
Du skal være logget ind for at skrive.