Hej
Jeg ville høre om nogen herinde kender til hvordan beskatning skal gøres, på sponsorerede links, som bannere m.v.? Hvordan man gør og sådan. Har henvendt mig til Skat, men fik ikke rigtig noget "kløgtigt" svar...
Hej
Jeg ville høre om nogen herinde kender til hvordan beskatning skal gøres, på sponsorerede links, som bannere m.v.? Hvordan man gør og sådan. Har henvendt mig til Skat, men fik ikke rigtig noget "kløgtigt" svar...
Sidste år indtastede jeg det under anden personlig indkomst, men den rubrik eksisterer ikke længere. Når jeg kigger på hvad den er konverteret til af skat, så kalder de den: Indk. privat dagpleje, hushjælp m.v. rubrik 15 på 2007 opgørelsen rubrik 11 på 2008 opgørelsen :-)
Jeg ved ikke hvorfor skat kalder det det, men de har nok ikke lige den rette kasse at putte det i.
Det er da vel indkomst af egen virksomhed. Der skal vel laves en form for »minimalregnskab« hvor man fratrækker udgifter til webhotel og domæne m.m. Jeg er selvstændig og kører det blot ind i firmaet regnskab som »online indkomst«
Pete: Hvis man har et firma, kan man gøre som du skriver, det vil de fleste da nok gøre.
Men som privat skal du også angive det. Hvor ved jeg desværre ikke, da jeg også har et firma jeg smider det i.
Jeg ville ringe til Skat eller en revisor og spørge. Det er jo en from for B-skat.
http://www.amino.dk/forums/t/1811.aspx fandt lige dette, jeg har ikke læst det hele igennem.
Hehehe, nogle gange er det åbenbart for åbenlyst hvad man skal søge på :D
Jeg søgte på: Skal jeg betale skat af adsense
Hej igen - Mange tak for den hurtige respons ;o)
Vigtigt: Husk at læse den lange tråd i Amino. Den ender med en skriftlig tilkendegivelse, der siger at man ikke skal betale moms af Adsense indtægterne.
Thomas, jeg tænker at man, selvom man ikke har et firma, alligevel laver en simpelt regnskab hvori man trækker sine udgifter fra, og derefter kun indberetter overskudet (som B-indtægt).
Selvfølgelig skal man betale skat af indtægten. Sådan er det i Danmark, og hvis du ikke har råd til at bo i Danmark, er du ikke rigtig rig ;-)
haha... ja lige præcis :D
Du skal være logget ind for at skrive.