Hvordan overdrager man en wordpress blog til en anden? Altså hvordan skifter
man administrator?
Skift af administrator
(9 indlæg) (5 voices)-
Skrevet 17 years siden #
-
Det kan man ikke. Men du kan jo bede den nye administrator om at lave et nyt kodeord. Så har du opnået det samme.
Skrevet 17 years siden # -
Vil det så sige at de kommentarer der kommer, stadigvæk vil blive sendt til den "gamle" administrators e-mail? Det er jo ikke så godt hvis det er tilfældet. Eller kan man skifte rollen som administrator hvis begge står under "administrator" fordi den "nye" er blevet føjet til af den "gamle"?
Jeg vil tro, du bare kan ændre navn, email osv. på admin. Du kan bare ikke slette admin - af gode grunde.
Først og fremmest: Man kan godt slette admin. Det skal selvfølgelig gøres af en anden med administratorrettigheder.
Overdragelse af admin til anden person kan ske på tre måder:
1. Ændre e-mail-adresse, hjemmeside osv. for nuværende admin.
2. Oprette ny bruger med administrationsrettigheder og lade den gamle eksistere stadig (evt. uden administratorrettigheder), så gammel administrator stadig står som forfatter af de indlæg vedkommende har lavet.
3. Oprette ny bruger med administrationsrettigheder, som derefter sletter gammel administratorkonto og tilegner gamle indlæg til sig selv.
Tak! Det var lige det der skulle til, og opgaven er løst!
Hej må jeg lige komme med et tillægsspørgsmål:
Jeg har nu valgt Renés option 3, og oprettet 2 administratorer.
Hvordan tilknytter jeg indlæg fra 'gl' administrator til 'ny'. Jeg kan simpelthen ikke se hvor man gør det, og tør af den grund ikke slette den 'gl' administrator af skræk for at indlæggene 'puff' forsvinder.På forhånd tak :-)
Skrevet 11 years siden # -
Det er normalt ikke nogen god ide at genoptage en så gammel streng. Meget kan jo have ændret sig siden dengang. Men Rene's 6 år gamle passer stadig
3. Oprette ny bruger med administrationsrettigheder, som derefter sletter gammel administratorkonto og tilegner gamle indlæg til sig selv.
Tag det i den rækkefølge - muligheden for at tilegne dukker op, når du sletter en bruger.Skrevet 11 years siden # -
Oh I see - tusind tak, jeg vil kaste mig ud i det :-) og nej tænkte godt på det mht gl streng - men mente bare det var irriterende for jer med flere indlæg med samme spørgsmål.
Skrevet 11 years siden #
Svar
Du skal være logget ind for at skrive.