Hej,
Har nogen af jer erfaret om serveren/wordpress bliver hurtigere, hvis man sletter unødvendige filer? Fx bruger jeg ikke indlæg på min side, og jeg overvejer stærkt, at slette enkelte php-filer, som jeg alligevel ikke skal bruge. Thumbs-up eller spild af tid?
Slette filer - hurtigere server?
(15 indlæg) (5 voices)-
Skrevet 17 years siden #
-
Hvis filerne ikke bliver brugt så vil serveren ikke blive belastet af det. Det skulle så være hvis filerne er meget store men når vi snakker filer under 100 mb kan jeg ikke tro det har nogen betydning.
SÃ¥ svaret er: Spild af tid.
Skrevet 17 years siden # -
Ja, du skulle hellere tjekke antallet af queries, hvis det går langsomt. Denne frække stump kode kan du f.eks. putte i din footer.php:
<?php echo $wpdb->num_queries; ?>
Alt under 50 er vist ok.
Ok, tak for jeres meninger begge to.
Jeg skal nok kigge på dette indlæg løbende, hvis at der er andre der vil dele deres erfaringer omkring sletning af filer med mig.Skrevet 17 years siden # -
Alt under 50 er vist ok.
Hvad gør man hvis man er over 50?
Jeg har også rodet lidt med at optimere min WP database for at gøre mit site hurtigere. I den forbindelse er jeg faldet over dette plug-in: http://wordpress.org/extend/plugins/wp-dbmanager
Jeg kan dog ikke få det til at fungere med min host, da jeg mangler stien til mysqldump og mysql og Surftown (min host) mener at det er noget man selv skal sørge for at grave frem.
Men hvis du har en anden host som kan hjælpe med det, så kan det være at dette plug-in kan hjælpe dig med hastigheden.
Sælger lækkert design på designgrotten.dk. Hjælper med WordPress på babu.dk.Skrevet 17 years siden # -
Nå, så det mener de? Det mener jeg ikke. Det er deres forpligtelse som host, at hjælpe kunderne med den slags.
Det lyder ikke som surftown. Lad mig lige prøve at trække i nogle tråde.
Hvad gør man hvis man er over 50?
1. Lever med det
eller
2. Fjerner nogle af databasekaldene fra siden
Nå ja, og så selvfølgelig til Stefan også. Jeg tror, det er mindre spild af tid, hvis du sætter dig og hækler en motorvej til Mongoliet. Du får INTET ud af at slette filer.
Det lyder ikke som surftown. Lad mig lige prøve at trække i nogle tråde.
Det kunne være fantastisk :-)
Apropos Surftown, så havde jeg en anden oplevelse med dem, som nok er relateret med dette. Jeg får tit en "kan ikke oprette forbindelse til siden" melding. Surftown svarede dette:I spidsbelastningsperioder kan du opleve at din hjemmeside kører langsommere end normalt.
Dette kan skyldes ekstraordinær høj aktivitet på enten din egen hjemmeside eller hos andre kunder, som du deler serverplads med.
Dog har du mulighed for at flytte dine databaser til en anden Surftown Privat database-server.
Dette gøres på følgende måde:
1. Tag backup af dine databaser. F.eks. ved at logge ind i phpMyAdmin og klikke på export.
2. Slet alle MySQL brugere og MySQL databaser i kontrolpanelet.
3. Vent til efter kl. 03, 09, 15 eller 21, hvor kontrolpanelet genstartes.
4. Opret databaser og brugere igen.
5. Indlæs din database backup ind på den nye server.
6. Husk at skrive den nye database server ind i dine scripts.Alternativt kan du opgradere til Surftown Erhverv. Kunder i Surftown Erhverv deler serverplads med væsentligt færre kunder end hos Surftown Privat, og derfor opleves spidsbelastningsperioder meget sjældent.
Jeg kan sagtens leve med langsommelighed, men at siden ligefrem ikke svarer, det synes jeg er trist.
2. Fjerner nogle af databasekaldene fra siden
Øv :-( Jeg er jo glad for de ting, der er på siderne. Men jeg rammer kun lige 50. så måske den går.
PS Beklager hvis jeg har hi-jacket tråden lidt, men det er vel alt sammen relateret til forespørgsler i databasen og hastigheder.
Jeg har fået dette svar fra Surftown. Stierne er:
/usr/bin/mysqldump
/usr/bin/mysqlMen det er ikke sikkert serveropsætningen tillader det.
Jeg går ud fra, du har prøvet det, der står under "DB Options":
Windows Server
For mysqldump path, you can try 'mysqldump.exe'.
For mysql path, you can try 'mysql.exe'.Linux Server
For mysqldump path, normally is just 'mysqldump'.
For mysql path, normally is just 'mysql'.Skrevet 17 years siden # -
Okay.
Jeg har fået dette svar fra Surftown. Stierne er:
/usr/bin/mysqldump
/usr/bin/mysql
Men det er ikke sikkert serveropsætningen tillader det.
Jeg går ud fra, du har prøvet det, der står under "DB Options":
Windows Server
For mysqldump path, you can try 'mysqldump.exe'.
For mysql path, you can try 'mysql.exe'.
Linux Server
For mysqldump path, normally is just 'mysqldump'.
For mysql path, normally is just 'mysql'.Desværre har jeg prøvet det hele uden held, men tusind tak for hjælpen alligevel Mark. Ærgerligt at man skal have forbindelser for at få hjælp :-( Måske man skulle overveje ny host...
Nej da. Surftown er pisse godt. Jeg tror bare, at det er en noget speciel anmodning og at deres servere af sikkerhedsgrunde ikke tillader det. Jeg prøver at teste en af mine surftown websteder senere.
Meeen det er da underligt, at Surftown som følge af manglende svar (altså når jeg får en fejlside i min browser) siger at jeg bare skal rykke min database over på en anden privatserver eller skifte til erhverv...
Det er ikke noget dårligt råd at skifte server. Men det burde ikke være nødvendigt at opgradere til erhverv. Jeg har ikke fundet det nødvendigt på kulturvesterbro.dk, selvom det ikke ville betyde noget at betale lidt ekstra.
Skrevet 17 years siden #
Svar
Du skal være logget ind for at skrive.