Jeg har fået noget spam som Akismet ikke fanger. Der er ingen links, bare et par alm. ord eller tegn. I et tilfælde var der 4 i rap fra samme IP. Email adresser er nogenlunde harmløs, fx mail dot com. Navnene er Mary eller Eddie. Jeg mener den ene var bare en blanding af bogstaver, fx: asdlkjls som jeg troede var en varsel.
Disse kan kun klassificeres som irriterende som telefonfis. På sin vis kan jeg forstå hvis det er svært at gennemskue for Akismet. Jeg har ikke slået "alle comments skal godkendes" til. Det er for ondt for den almindelige kommentator (de få jeg har!!). 2 links kræver dog godkendelse.
Dette har stået på en nok 2 uger nu, med måske 8 ialt.
Mystisk. Idéer?
En sjov sidekommentar. Jeg skulle kommentere et indlæg hos én af mine feeds. Jeg kunne ikke. Vi er lidt "dus", så jeg skrev til ham. Han fandte at det var ordet "chunking" der fik reaktionen. Det var ikke spam - jeg fik bare Error 404 hver gang jeg trykkede Submit. Jeg skrev om opdeling af en artikel, og brugte ordet chunking. Han redigerede let i min tekst; chunk åd den, men ikke chunking! Jeg mener han bruger den standard WP comment på hans blog. At den reagerer på indholdet...?!