Jeg er ved at indsætte tekst, jeg først har skrevet i Word, ind på forskellige sider på min Wordpress-hjemmeside. Lige nu sker der desværre det, at på nogle sider, er der fin afstand mellem mine afsnit, så det fremstår luftigt og lettilgængeligt. På andre sider klumper teksten sig sammen, uanset hvor mange linjeskift, jeg forsøger at lave, og teksten bliver derfor alt for kompakt at se på, synes jeg.
Nogen, der ved, hvordan man kan få teksten på alle sider til at have linjeskift mellem afsnit?
Tekst klumper sig sammen
(9 indlæg) (6 voices)-
Skrevet 15 years siden #
-
Kom med et link til din side.
Når det så er sagt, så er det altid en dårlig ide at indsætte tekst fra word! Skriv det enten direkte i editoren, eller i noget ale notepad. Det giver altid en masse bøvl med formatering fra word (selvom der er en "indsæt fra word" knap i WP).
Mvh
JacobSkrevet 15 years siden # -
Hej Jacob
Tak for dit hurtige svar. Det virker faktisk at kopiere min tekst over i notepad, ændre et par småting og så kopiere det derfra over i WP. Dejligt :d
Mvh
vfoxSkrevet 15 years siden # -
Problemet ved word (o.lign.) er at man copy/paster formatering med, så det er altid et skidt udgangspunkt. Der er i editoren i WP en knap der hedder noget i stil med "indsæt fra word" som virker nogenlunde. Men som regel giver det langt det bedste resultat at copy/paste fra et program uden formatering (såsom notepad), eller alternativt bare skrive det direkte i editoren i wp.
Mvh
JacobSkrevet 15 years siden # -
Side: briefcoach.net
Jeg fortsætter lige tråden da jeg PT har et lignende problem med linjeskift i Page (ikke ii Post).
Jeg har enten kopieret tekst ind i TextEdit inden (fjernet alle formateringer) eller skrevet direkte i editor men alligevel klumper den linjerne sammen, ligemeget hvor mange linjeskift jeg laver?
Hvad kan jeg gøre?
PS Det er første jeg rører ved WP så jeg er meget uerfaren.
Mvh. - Jesper
Skrevet 13 years siden # -
Den indbyggede editor kan godt drille lidt, men der er flere udvidelser (plugin) der måske kan hjælpe feks. CKEditor for WordPress
Skrevet 13 years siden # -
@jhc
Syntes det står pænt når jeg ser det herfra i Firefox.
Ellers hvis det er et generelt problem løses det nok bedst med CSS
textarea {
color: #333333;
font-size: 16px;
line-height: 24px;24px kan sættes til 20 eller andet.
Men ellers korrekt WP's indbyggede editor kan opføre sig tricky ;-)
Og forøvrigt velkommen på Forum
Mvh JohnSkrevet 13 years siden # -
Tusind tak!! Jeg fik downloadet CKEditor og nu virker det fint. Det med at gå ind i koderne skal jeg lige være lidt mere fortrolig med.
- Og et hurra for WP (HURRA!) - det er edder'ma'me nemt. Jeg er på ingen måder særlig teknisk begavet og jeg har kunnet finde ud af det meste. Hvad jeg ikke har - har jeg superhurtigt fået svar på her. Virkelig fedt!
Mvh. - Jesper
PS Ambitionerne stiger, så snart kommer der et spørgsmål om hvordan man kan have forskellige sprogversioner. Men lad mig liger se hvor langt jeg kommer selv...Skrevet 13 years siden # -
I øvrigt er det ikke tosset at skrive direkte i WordPress, da den har autosave. Det har Notepad og Wordpad ikke. Og det er jeg blevet mindet om, på den hårde måde, et par gange.
Skrevet 13 years siden #
Svar
Du skal være logget ind for at skrive.