Jeg søger et tema med resume, eller simpelhen hjælp til hvordan jeg får mit nuværende tema til kun at vise resume, jeg ka rigtig godt li det tema jeg har nu, men siden bliver bare for "lang" - Hva gør jeg?
Tema med resume
(5 indlæg) (3 voices)-
Skrevet 16 years siden #
-
Jeg gætter på det er http://drastrup.net/blog/ vi snakker om?
Faktisk så er det indbygget i WordPress.I Editoren (Den hvor du skriver/håndtere alt indhold) er der et ikon, der hedder "Indsæt mere-tag". Det ligner to stykker hvidt papir med en stiplet linje imellem.
Den indsætter en linje der angiver hvor dit resume skal starte/slutte.Hvis du er doven :) så kig under
Indstillinger -> Læsning
der kan du vælge om det skal være hele teksten eller resume.Hvis intet af dette virker, så er det fordi, dit tema ikke understøtter det. Så skriv lige igen, da det er en simpel ændring der skal til.
Skrevet 16 years siden # -
Lige præcis sådan jeg vil ha' det... Perfekt :)
En anden ting er, nu står der "Continue reading" - Ka' jeg ændre det til dansk, og hva med farven på markering ka jeg også ændre det? :)
På forhånd tak..
Skrevet 16 years siden # -
Hej
- mit tema (black-and-red-theme) understøtter ikke resume - hvis det er en simpel ændring/tilføjelse der skal til kunne jeg godt tænke mig at lære det...
Mvh. clarsSkrevet 16 years siden # -
De ting du beskriver ligger i dit tema, prøv at kigge i index.php eller theloop.php hvis den findes (Har ikke lige studeret det tema du bruger).
Update: Så lige det er K2 du bruger :) så det er i theloop.php
Jeg vil dog anbefale dig at bruge den oversættelse Mads har lavet: http://mads.eu/wordpress#k2
Der er også en vejledning til hvordan du gør.Du vil kunne finde _e('Continue reading') eller noget der ligner meget. Det kan du bare rette i. Du vil også finde mange af de andre tekster i samme fil. måske er der lavet en sprog fil til dit tema, hvis der er det, kan det være der er nogle der har oversat det hele for dig.
Farven kan du ændre i din style.css fil, som ligger i tema mappen.
Det er:
.itemtext a, a:visited {style.css (linie 661)
color:#EE0088;
text-decoration:underline;
}Der bestemmer farven på links i dine indlæg, ændre du på denne, ændre du på alle links i dine indlæg.
Mere-tagget har en class for sig selv, så du kan sætte en farve kun på disse.
Hvis du indsætter følgende i din style.css:
.more-link {
color:#777777 !important;
}#777777 er farven på dine kategori links, den kan du bare ændre.
!important sikre at det er denne css regel der bliver brugt, nu når der er flere regler der bestemmer farven på samme element.Prøv dig frem, det skulle være til at finde ud af.
Hvis det driller, så smid lige et link til det tema du bruger, sammen med det der driller, så kan jeg nemlig svare mere præcist.Skrevet 16 years siden #
Svar
Du skal være logget ind for at skrive.