Hej. Er der nogen der kender til Unoeuro og Wordpress og som kan fortælle mig hvor blog indlæg ligger henne på serveren. Synes jeg har kigget det hele igennem uden held :)
På forhånd tak
Robert
Hej. Er der nogen der kender til Unoeuro og Wordpress og som kan fortælle mig hvor blog indlæg ligger henne på serveren. Synes jeg har kigget det hele igennem uden held :)
På forhånd tak
Robert
Som ved alle andre hosts, så ligger de ikke på serveren, men i databasen.
Hej Stffn.. Hvad mener du så med databasen er den til at komme til eller mener du den ligger kun på min egen maskine i en mappe... kan du hjælpe med at fortælle mig det mere
præcist..
Tusind tak
Log ind på unoeuro og tilgå din database fra dit kontrolpanel.
Der findes dine indlæg
Nu spørger jeg nok dumt igen men det er fordi jeg ikke ved det. Når jeg kommer ind på hvor alle mine filer ligger så er der et hav af mapper og kan ikke lige se en der hedder database ?
En webhost tilbyder generelt 2 måder at opbevare data, filsystemet og en database. Filsystemet er der hvor dine filer ligger, det er det du kigger i. Databasen er der hvor dine data opbevares, disse data opbevares altså separat fra dine filer, og John forsøger ovenfor at forklare hvordan du får adgang til din database, hvor dine indlæg ligger.
Indholdet i din database ser du ved hjælp af phpMyAdmin (hos de fleste hosts "en del af" kontrolpanelet).
PAS PÅ - du kan komme til at lave rigtig megen "skade" på din side.
Du skal logge på phpMyAdmin når du er i deres kontrolpanel.
edit: flere har svaret ;-)
Okay er lige ved at undersøge adgangskoden dertil.. Tak alle sammen vender tilbage hvis jeg får problemer. Men det handler vel om at jeg kan tage backup af den fil hvor alle mine blog indlæg ligger og skulle der ske noget lægge det tilbage igen, eller er jeg forkert på den ?
Du kunne jo tage en backup af din database når du er der alligevel, og så derefter tage en backup af filerne på webserveren.
En god ide at gøre jævnligt.
Du skal være logget ind for at skrive.