Jeg skal have gjort det muligt for andre at uploade filer i forbindelse med indlæg.
Der skal kunne uploades txt, jpg, gif, mp3 og gp (Guitar Pro) filer.
Hvordan klarer jeg den?
Jeg skal have gjort det muligt for andre at uploade filer i forbindelse med indlæg.
Der skal kunne uploades txt, jpg, gif, mp3 og gp (Guitar Pro) filer.
Hvordan klarer jeg den?
Der findes et plugin der hedder widget upload.
Ved ikke lige hvilke filer der kan uploades.
Du kan definere en formular med filupload i Contact Form 7. Den kan du indsætte vha. en kortkode i dit indlæg (eller på en side), så tit du har brug for den. Contact Form 7 har en fin hjemmeside med masser af eksempler.
Har afprøvet Widget Upload. Det er desværre noget rigtig skidt. En placering i sidebaren er heller ikke lige sagen.
Georg: Det du skriver forstår jeg absolut intet af.
Findes der da ikke et plugin/en toolbar med indbygget upload funktion, som man kan tilpasse filtyper?
Prøv at se på dette skærmbillede: http://easycaptures.com/fs/uploaded/422/2092890925.png
Du skal selvfølgelig installere og aktivere Contact Form 7.
Den har en formulareditor. Tryk på Tilføj ny (med rødt på billedet).
Tryk derefter på Generér tag og vælg Filupload. Så får du et billede, der ligner skærmbilledet ovenfor.
Her kan du definere et id, en class, begrænsning på filstørrelse (som også er begrænset af PHP-indstillingerne) samt angive tilladte filtyper.
Slet alt det, der står til venstre og kopier i stedet det, der står i feltet Kopier og indsæt denne kode i formularen til venstre.
Nu har du en formular, som måske hedder "Kontaktformular 2" eller hvad du har kaldt den.
For at få filuploaderen vist, skal du endelig gøre, som der står under navnet foroven: "Kopier og indsæt denne kode i dit indlæg, side eller indholdet i en tekst-widget".
Du kan naturligvis tilføje forklarende tekst og en hel masse andet, som du kan se under Generér tag.
Det plugin, du efterlyser, findes altså. Om der findes nogen, der kun kan det, du efterlyser, ved jeg ikke, men Contact Form 7 er god.
Har fundet det helt rigtige. Easy Comment Uploads. Virker perfekt.
Åh..., ser først dit indlæg nu.
Er virkelig ked af du har brugt tid på en regulær vejledning, når jeg nu alligevel ikke behøver det plugin. Sorry!!!
Super.
Jeg har et lille problem med at der er for lidt afstand imellem tekstboksen og det plugin jeg har installeret.
http://www.billedeupload.dk/photo/2010-08/43765dbc/01.JPG.html
Går ud fra jeg kan løse det med et par break koder. Men hvor skal de sættes ind? I koden i plugin eller i comments.php. Kan ikke umiddelbart få nogen af delene til at virke.
Det letteste er sikkert at gøre det via style.css, men det er jo ikke til lige at regne ud, når du giver et link til din hjemmeside. Det kunne godt tænkes, at Easy Comments Upload har en class- eller id-angivelse, som du kan style efter. Eller at du kan tilføje sådan en selv.
Det plugin jeg fandt er alligevel ikke så perfekt som først antaget. Hvad mp3 angår bliver der blot lagt et link som man så kan downloade eller vælge Åbn. Ville gerne have haft vist en lille synlig Windows afspiller i stedet. Men det kan jeg forestille mig er svært at lave.
Og så er der også problemer med billeder. Når man klikker anden gang på billedet for st forstørre det, virker det ikke.
Meddelelse: Egenskaben visibility kunne ikke hentes. Ugyldigt argument.
Linje: 6
Tegn: 2124
Kode: 0
URI: http://www.side.dk/wp-content/themes/classic-theme/js/slimbox2.js
Det ved jeg ikke, om det er, og det kan også være, at der findes et plugin til dit behov. Det er måske ikke så let for os at svare på, da du kun fortæller om dine ønsker lidt hen ad vejen. ;-)
Det er selvfølgelig frivilligt, om man vil beskrive sit behov sådan nogenlunde dækkende, men det hjælper sikkert på svarene - og sparer os alle for lidt tid. ;-)
Ok, jeg er med.
Jeg vil ikke linke til den her side. Det tager jeg så konsekvensen af.
Er der nogen som kan hjælpe med dette. Er alt hvad jeg har brug for. Hvis altså det er muligt at sige noget på baggrund af meddelelsen.
Og så er der et problemer med billeder. Når man klikker anden gang på billedet for at forstørre det, virker det ikke (først når man har opdateret siden, kan man igen).Meddelelse: Egenskaben visibility kunne ikke hentes. Ugyldigt argument.
Linje: 6
Tegn: 2124
Kode: 0
URI: http://www.side.dk/wp-content/themes/classic-theme/js/slimbox2.js
Altså det handler om de billeder jeg uploader med Easy Comment Uploads.
Du skal være logget ind for at skrive.