Jeg har svært ved at tyde, om du forstår konceptet, ud fra din melding
Gmail er jo forfærdenlig!
Jeg benytter ikke Google Apps som webmail, men direkte i min Outlook (på PC...). Mine konti på mit eget domæne læses via secure pop i min Outlook, men email bevares på webmail, og kan dermed tilgås via webmail. E-mail sendes fra Outlook via secure smtp, og kan derefter tilgås både i Outlook og via webmail. Ind og udgående post kan altså læses både i Outlook på min PC, samt i webmail. Mail sendt via webmail downloades også efterfølgendende til Outlook. Google udfører rimelig spam-filtrering, og spamfilteret kan tjekkes via webmail.
Det er måske rigtigt, at Google Apps webmail ikke er nær så elegant som f.eks. Exchange webmail (hostet exchange), men hey, det er gratis!
Jeg har endnu ikke haft problemer med at sende mail, hverken via Outlook eller webmail, så jeg forstår ikke din henvisning til email-standards.org. Forklar!
At Google Apps, eller Gmail i det hele taget, skulle være værre end GigaHosts mail-konti forstår jeg heller ikke. Google Apps "kan alt" og på dit eget domæne. Du får endda mindst 50 konti, som der kan tilknyttes mange e-maillister og aliaser til. Med tilhørende kalender, talk og Google Docs mv. Indrømmet, jeg benytter ikke selv Docs og Sites, for jeg kan selv bedre, men man kommer langt.
Jeg håber du vil forklare, hvorfor Google Apps er forfærdelig. Jeg har måske noget at lære ?
/Frank