Hej alle..
Når jeg besøger min hjemmeside, når jeg gør det får jeg en besked at mit websted kan skade computeren? -er jeg blevet hacket?
http://google.com/safebrowsing/diagnostic?tpl=safari&site=counter-wordpress.com&hl=da-dk
Hej alle..
Når jeg besøger min hjemmeside, når jeg gør det får jeg en besked at mit websted kan skade computeren? -er jeg blevet hacket?
http://google.com/safebrowsing/diagnostic?tpl=safari&site=counter-wordpress.com&hl=da-dk
har besøgt http://www.aquafan.dk - ingen advarsler her
Hmm, det er der her hvor jeg er ? (teknisk skole)
Jeg for advarsel: Screenshot
At bedømme fra den webside de advare mod er det nogle wp modstandere? ---> counter-wordpress.com
Tjek din ht.access fil og slet evt ukendte hjemmeside links der kunne være der.
@Google Diagnoseside
Beskyttet browsing
Diagnoseside for counter-wordpress.comHvad er den aktuelle listestatus for counter-wordpress.com?
Webstedet er angivet som mistænkeligt - det kan være skadeligt for din computer at besøge webstedet.En del af dette websted stod angivet for mistænkelig aktivitet 1 gang(e) i løbet af de seneste 90 dage.
Hvad skete der, da Google besøgte dette websted?
Af de 8 sider, vi har testet på webstedet i de seneste 90 dage, resulterede 0 side(r) i download og installation af skadelig software uden brugerens samtykke. Sidste gang Google besøgte dette websted, var den 2011-08-23, og sidste gang der blev fundet mistænkeligt indhold på dette websted, var den 2011-08-23.
Skadelig software omfatter 2 exploit(s).
Håber det kan hjælpe lidt.
mvh.
Dan Mortensen
Scan dine filer for noget der ligner dette:
eval(base64_decode
$a = ‘m’.’d5′
$y = ‘base’.’6′
Er dit tema fra Elegant Themes? i så fald er det sikkert
TimThumb som dit tema sikkert bruger der er en stor åben dør for hackere
Check WP-Config.php for mere end 90 linier mener jeg der skal være.
@John
Er dit tema fra Elegant Themes? i så fald er det sikkert
TimThumb som dit tema sikkert bruger der er en stor åben dør for hackere
Jeg har et link her til hvordan man fixer problemet med TimThumb her...
mvh
Dan Mortensen
Uha en masse fine ting i skriver som jeg ikke har forstand på, det tema jeg bruger er dette:
http://themeforest.net/item/king-size-fullscreen-background-wordpress-theme/166299
Jeg prøver at finde ud af de ting i skriver senere i dag, og vender tilbage..
På forhånd tak ;)
Jimmi
Kan jeg finde min "ht.access" via ftp? -Jeg kan nemlig ikke logge ind via admin, den er også blokeret ;(
Kan jeg finde min "ht.access" via ftp? -Jeg kan nemlig ikke logge ind via admin, den er også blokeret ;(
Du kan kun se den via FTP - du skal muligvis vise skjulte filer.
Nogen der kender et program til Mac der kan vise alle filer? (går ud fra den skal lille roden på min server)
Jeg bruger "fetch" og der kan jeg ikke se den, og kan ikke logge på "filemanager" via One kontrol panel. det virker heller ikke på Mac.
Hvad gør du for at rense dit websted.
Får denne besked
Har du købt temaet, eller downloadet det andet steds fra (Warez)?
Totalcommandor kan vise dig din htaccess
Det er et købt tema, det har virket fint i en måneds tid, men desværre ikke mere ;(
Dit link virker iøvrigt ikke..
Tak, fedt program :)
-MEN, kan ikke finde den fil, skal den ikke ligge i roden ?
Mvh
Jimmi
som jeg husker filezilla skal man huske at sætte at man vil se skjulte filer.
Kan desværre ikke se den? ;(
Jeg kan se 2 muligheder du står med:
1. Download alle filer til en folder på dit skrivebord og scan det hele. Vis scan ikke kommer op med noget (desværre ikke unormalt) punkt 2.
2. Åben alle dine php filer 1 af gangen i en text editor, og se efter hjemmeside links. Links lagt rundt på php filerne kan ofte findes i de 10 første linier (tit ligger de helt oppe i toppen).
Fremgangsmåden er start med de php filer der ligger uden for wp mapperne (finder du ikke noget i de filer er der nok ikke noget på de andre)
Jeg har været ude for det her 1 gang før, og jeg vil ikke lyve.. det er ret belastende. alle hackere skulle ha deres fingre hugget af!
I mit tilfælde var kom de ind via en Joomla installation jeg havde liggende, som ikke var opdateret.
Jeg håber du finder ud af det, x-fingre.
mvh
Dan Mortenen
PS. Når eller vis du for renset din side skal du lige huske at logge på Google webmaster tool og bede dem om at køre en analyse (så forsvinder din block af side en del hurtigere)
Link til Google Webmaster Tools
1000 Tak Dan, jeg prøver i morgen når jeg kommer hjem!
-Ja, pisse træls! -Jeg har 4 sider med Wordpress, håber dette er en one timer. :)
Sjovt!
Jeg modtog præcis samme besked på mit website her forleden!
Jeg søgte og søgte, og fandt en mulig løsning der hed, at jeg skulle gå på min serverplads via FTP, hente alle filerne ned, og scanne dem.
Det gjorde jeg, og den fandt filer som var inficeret.
Jeg havde heldigvis en backup fra et par måneder siden, hvor de samme filer lå i - uden de var inficeret.
Derfor erstattede jeg de nuværende, med de gamle - og vupti, så var problemet forsvundet, og jeg modtog ikke denne advarsel mere.
Dog modtog jeg beskeder fra to forskellige personer, uafhængigt af hinanden forleden dag, om at de modtog Malware advarsel når de forsøgte at tilgå mit website.
Men det er/var de eneste to personer, og i følge vores statistik, havde vi samme antal besøgende som vi altid har. Derfor mistænker jeg, at det er de to personers computere, der er noget galt med. Muligvis noget Temp filer som loader når de prøver at se mit website, hvilket giver dem advarslen.
For når jeg henter alle filerne ned og scanner dem, er der ingen inficeret filer.
Måske du kan bruge den løsning til noget?
Du skal være logget ind for at skrive.