Har set et andet indlæg vedrørende oversættelse til dansk sprog, men jeg kan ikke helt forstå indlægget - Skal der installeres en sprogfil før det bliver på dansk ?
Woocommerce
(6 indlæg) (2 voices)-
Skrevet 9 years siden #
-
Kan se i Loco oversæt der øverst står: WPLANG er forældet og bør fjernes fra wp-config.php, har gennemset config, men kan ikke se hvad der skulle være galt -
Der står: define ('WPLANG', 'da_DK');
Skrevet 9 years siden # -
Har slettet alt og prøvet på ny, virker desværre ikke.
Er det woocommerce du vil have oversat til dansk? Så er der et par tråde fra de seneste 2 uger, hvor der er rimelig gode anvisninger. Der findes oversættelser til woo, links kan findes i de tråde.
Du skal have fat i filerne woocommerce-da_DK.mo og .po samt woocommerce-admin-da_DK.mo og .po og så skal de uploades til en af de mapper som løsningerne i disse tråde angiver.
Det bør efter min mening være det, som du gør nu og glem det du har skrevet om.
Ejer https://web48.dkSkrevet 9 years siden # -
Hej janjor65, 1000 tak for din hjælp.
Jeg har nu prøvet følgende, og er kommet en lille smule videre :-):
Har læst de forskellige indlæg som har kørt de sidste ca. 14 dage om woocommerce, og har prøvet mig frem.
1)Har prøvet at fjerne alle andre sprogfiler end danske i selve themaet, tænkte så tvinger jeg themaet at anvende dansk sprog – Det virkede ikke.
2)Har tjekket configsys filer, og her står der define('WPLANG', 'da_DK');
3)Har tjekket woocommerce sprogfilerne i mappe i18n ”languages” her var der ingen sprogfiler, jeg downloadede sprogfiler fra internettet, og lagde dem ind i mappen disse 4 stk. filer (woocommerce-admin-da_DK.mo, woocommerce-admin-da_DK.po, woocommerce-da_DK.mo, woocommerce-da_DK.po), men det hjalp heller ikke helt (har naturligvis anvendt F5 opdater hver gang). Det vil sige jeg fandt ud af nu er mit Woocommerce kontrolpanel i WP blevet på dansk, og fanerne er også blevet på dansk, men teksten i woocommerce samt selve hjemmesiden er på engelsk (er nu nået et lille bitte skridt den rigtige retning :-).
Sprogfiler er hentet fra dette link: https://github.com/woothemes/woocommerce-language-packs men filer er ikke særlige store ?4)Har lagt følgende sprogfiler ind i mappen- tema/wp-content/plugin/language: woocommerce-admin-da_DK.mo, woocommerce-admin-da_DK.po, woocommerce-da_DK.mo, woocommerce-da_DK.po men filer er ikke særlige store ? . Det virkede heller ikke.
Ved ikke hvor store sprog filerne skal være, men de er ikke særlige store de filer jeg downloadet via ovennævnte link.
Håber nogle af Jer kan give mig et lille indspak mere til, at komme videre :-).
Filerne er ikke særligt store, det er jo tekstbaseret. Min sidste woocommerce-da_DK er ca. 200 kb.
Har du en wp-content/language/plugin mappe ? Så prøv at ligge filerne her.
Du skriver om et tema på engelsk, dette tema skal vel også oversættes? Så hvis det tema du bruger har en .po eller pot fil, så skal du huske at oversætte dette også til en da_DK.mo. Den ligger givet ikke samme sted som woo filerne..:-)
Skrevet 9 years siden #
Svar
Du skal være logget ind for at skrive.