Er der nogen, der har gode eller dårlige erfaringer med, hvor godt man kan optimere en Woocommerce shop til bedst mulig score på PageSpeed Insights?
Jeg har en webshop, der lige nu ligger hos DanDomain: https://activepet.dk/ - og jeg er ikke helt tilfreds med scoren på Pagespeed Insights. Så snart der kommer ekstra scripts fra Klaviyo, Analytics og Cookieinformation mm. falde scorenr til et uønsket, lavt niveau. Det gælder primært på mobil.
Der er tilsyneladende nogle problemer med at opnå 100% kodefrihed hos DanDomain.
Kan det gøres bedre med Woocommerce?
Woocommerce og Pagespeed Insights
(2 indlæg) (2 voices)-
Webshopmanager hos ActivePet.dkSkrevet 3 years siden #
-
Ja, det kan gøres langt bedre med Woocommerce. Jeg har faktisk haft samme problemer med Nullo, hvor min mobilscore var på 25 og efter en masse tweaks er den på mellem 60-70 og ved jeg kan få den endnu længere op. Sig til hvis det er noget du skal have hjælp til, så kan jeg godt hjælpe dig.
Det handler i bund og grund om at du skal fjerne ting som du ikke bruger. Er du ikke så teknisk, så skal du have nogen til at hjælpe dig, for det kan betyde en masse gode placeringer hvis du får en bedre score. Jeg har hjulpet med at få Siteindex i bedre form og det har hjulpet en del på placeringerne.
Skrevet 3 years siden #
Svar
Du skal være logget ind for at skrive.