Hej Mikkel
Jeg har aldrig brugt shopify, men har i en kort overgang brugt wp e-commerce før jeg skiftede til WooCommerce for ca. 2,5 år siden på http://designgrotten.dk Og jeg har ikke ærgret mig.
Skallérbarhed
Jeg kan ikke forstå dem som siger, at WooCommerce ikke kan håndtere mange produkter (eller ordrer) for den sags skyld, så det bør ikke være at argument der betyder det store. Jeg har skrevet en lille case historie ovre hos Woo-drengene for noget tid siden: http://www.woothemes.com/2013/01/case-study-designgrotten Det er godt med afsæt i et tidligere design jeg havde på mit site, men det skulle ikke betyde det store.
Overordnet set er jeg utrolig glad for WooCommerce. Det er selvfølgelig en klassisk freemium model, hvor du bliver nød til at købe en del extension for at kunne få lige præcis den funktionalitet du ønsker. Men det er hurtigt tjent hjem ift. Shopify.
Betaling
Du skal selvfølgelig også overveje hvordan du vil klare betalingen. Det er jo out of the box med shopify til 1% i transaktionsomkostninger, hvorimod du med fx PayPal betaler 4,75% og med eWire betaler 395 kr/år plus 1,10 kr+2,45% pr transaktion. Du kan selvfølgelig også få en indløsningsaftale til 1.000 kr pr år og så en aftale med QuickPay eller ePay. Men det kræver en hvis omsætningfør det kan betale sig. Jeg kører selv med QuickPay og er meget tilfreds med det.
Plugins
Du kan købe dig fattig i alverdens extensions. Men heldivis er der begyndt at komme mange gratis plugins på WordPress.org. Jeg synes stadig denne omkostning er beskeden ift. hvad jeg får af funktionalitet.
Det ideologiske aspekt
Jeg synes egentlig at det er fedt at kunne køre dette på WordPress. Jeg holder umådeligt meget af dette CMS, og derfor vil jeg gerne understøtte det med min shop :-) Det er jo langt fra for alle at midlet er en del af selve målet, men det er det for mig. Og derfor er det en ekstra bonus.
Ulemper
Du har selvfølgelig alt driftsbøvlet selv. Og det er jo en ulempe, hvis ikke du også synes det er en del af det sjove :-)
Men prøv dog at sætte en demoshop op på et testdomæne. Hvis du mangler et testdomæne, så sig bare til. Jeg lægger gerne et til rådighed.