Hej
Findes Wordpress MU på dansk?
Hej
Findes Wordpress MU på dansk?
Jeg har hørt noget om, at doctor Shewwwy aka René vist nok tager fat på noget oversættelse i den nærmeste fremtid...
// Lars
Præcis. Regner med at have den klar i slutningen af næste måned.
OK, så må jeg jo installere den, når vi når dertil. :)
Tak for hjælpen.
Lige et ekstra spørgsmål
Vil det være muligt bare at lægge den danske version oveni, da jeg er igang med at lave sider til et kommende site?
Dvs. at der bliver ikke lavet om på feltnavne, tabeller etc.? Men bare på ren tekst?
Hvad så, er det stadig samme deadline?
Glæder mig rigtig meget til at se det færdigt :)
Jeg er sgu gået hen og blevet en del af arbejdsmarkedet, så det bliver først efter udgivelsen af WordPress 2.2.1 og WordPress 2.0.11, jeg finder tid til at lege med WP MU.
Men ja, du kan godt installere engelsk version først og hælde lidt danskhed indover senere :)
Er der nogle gode værktøjer man kan bruge til oversættelse, eller er det bare at tage fat i hver enkelt fil, og gå igang?
Hej
Nu jeg har fat i dig, kan det være du kan hjælpe.
Jeg har fundet en dansk language pakke til MU.
Filen hedder da_DK.mo, hvad skal jeg skrive i min config?
Lige nu hedder den
f
Jeg har prøvet med lidt af hvert, men synes ikke det har nogen effekt.
HÃ¥ber du har mulighed for at give et tip :)
f
Har du fundet den i MU-forumet? Jeg kender Bøtters oversættelse, men måske der også er andre?
Hmm. Noget driller med kode. Du skal skrive
define ('WPLANG', 'da_DK');
Sjovt, det har jeg forsøgt. Men kan ingen forskel se nogen steder.
Har lagt den i mitdomain.dk/wp-includes/languages/
Prøv med mitdomain.dk/wp-content/languages/
Det spiller bare, tak for hjælpen :)
Et tillægsspørgsmål:
Findes der et tool, som kan identificere tekst og det der bliver vist i en php fil?
Det jeg er ude efter, er noget hjælp til at oversætte themes. Jeg kan sagtens gå minutiøst igennem hver enkelt fil, men hvis der findes et tool til at identificere tekst etc. ville det jo være en kæmpe hjælp.
Nogen der kender noget til det?
Men man kan sige, at hvis man alligevel skal gå et tema igennem for oversættelser, så kan man vel lige så godt sætte _e og __ på de relevante strenge.
Hvis man altså lige ved, hvornår man skal bruge henholdsvis det ene og det andet.
Hvornår er så man skal bruge det ene eller det andet til at oversætte med. Det ved jeg da f.eks. ikke.
Nej, nemlig. Det gør jeg heller ikke :o)
Vi er lige nu præcis 451 tekststrenge fra at have en Dansk WordPress MU ;-)
// Lars
Kan man bidrage til oversættelsen af dansk wordpress mu?
Har netop downloadet det og sat det op på snab.dk
Er der nogen særlige krav til WP MU?
Har prøvet at installere det på one.com men det virker ikke.
Er det nødvendigt at webhotellet tillader subdomæner?
Hvad bruger I?
Tak
WP MU kan vidst godt høre via folders, fx /petesblog osv.
Vi er lige nu præcis 451 tekststrenge fra at have en Dansk WordPress MU ;-)
// Lars
Vi er nogen, der er utålmodige ;) .... hvad med nu?
WP MU kan vidst godt høre via folders, fx /petesblog osv.
wpmu kan køre enten med subdomæner eller med subfolders. Subdomæner kræver, at alle subdomæne-henvendelser redirectes til hoveddomænet for installationen - og det kræver tilladelse/opsætning fra webhosten.
Jeg har nu forsøgt en del gange at installere WP MU på mit one.com hotel - men uden held. Allerførste gang kom den op og skrev noget med BASE. Det fik jeg fikset men nu er skriver den at der ikke er nogen WP intalleret.
Nogen ideer til hvad jeg kan gøre?
Tak
Base skal sættes til "/" hvis du har installeret i roden og "/foldernavn/" hvis du har installeret i /foldernavn/.
Hvis det ikke virker - og du ikke har nogen data ville jeg starte med at sikre mig, at alle mysql-tabeller etc. er slettet.
SÅ vil jeg undersøge, om din webhost tillader *-forward af subdomæner (hint: hvis der et sted i din kontoopsætning står noget i retning af, at du har n subdomæner til rådighed, så kan du ikke).
- og så geninstallere. Hvis du er sikker på du kan bruge subdomæner, så med subdomæner... ellers med mapper.
Hey gutter, - hvor langt er i med WP MU DK?
Vi er forholdsvis langt. Selve oversættelsesfilen mangler en korrekturlæsning og standardtema og installationsfiler skal vel også oversættes. Derefter er vi klar til launch.
Lige nu er det dog vigtigst at få WordPress 2.3 udover rampen, så forvent tidligst noget engang i næste uge. Min drøm er at have alle de nyeste versioner klar (WordPress, WordPress MU og bbPress) til vores Meetup søndag i næste uge, så vi måske kunne være et par stykker, der brugte lidt tid på sidestrukturen her på WordPress DK.
Hej Rene
Hvad er status på oversættelsen. Jeg skal nemlig snart igang med at installere en ret stor WP MU blog, så ville gerne bruge den kommende oversættelse.
Du skal være logget ind for at skrive.