How to:
Det er egentlig ret lige til :-)
1. Opret en mappe evt kald den backup med 2 undermapper på desktop (undermapper = Filer & sql). Log på ftp kopi dine file til mappen filer, derefter log på MyphpAdmin og eksporter din database til sql mappen.
2. Åben dit wp kontrolpanel --> Settings --> General. Her skriver du adressen på dit nye domæne i WordPress address (URL) og i Site address (URL) og tryk gem/save.
(Nu virker din side ikke da den peger på det nye domæne du skrev, så ingen grund til panik + du har jo din backup fra punkt 1)
3. Gentag punkt 1 men lav nye mapper (det er dem her du skal ekspotere til det ny domæne)
4. Åben MyphpAdmin på din nye host og import din database fra punkt 3.
5. Åben wp-config fra filer i punkt 3 og rediger database info til den nye database (password, username, database name)
6. Overfør dine filer til din nye host (sikre dig at stien til din nye host stemmer med den sti du skrev i general i punkt 2.
7. Du er færdig :-)
Jeg ved ikke om den mini.guide jeg lige har skrevet her gir mening :-) men håber det, da jeg har gjort det her 3 gange før og har altid virket uden problemer (fra Wamp til Online host).
mvh.
Dan Mortensen
PS. Husk evt billed stier skal tit redigeres så de passer med den nye pladsering.