Hej
Jeg har netop ændret domænenavn og har i den forbindelse haft backuppet mine mapper i filezilla og ligeledes databasen inde hos unoeuro, inden jeg reinstallerede WP. Efter reinstallationen har jeg imidlertid haft problemer med at få hele wp-admin til at fungere 100 % igen. Den viser og fungerer fint i nogle funktioner, men i feks. tilpas ser den meget "udesignet" ud og mangler simpelthen de normale funktioner. Ligeledes er medier tom og widgets kan jeg se, men ikke få til at virke. Kan godt redigere på siderne og andre ting, men der mangler noget. Har forsøgt flere gange og i starten så selve login siden også ret "dos-agtig" ud og f.eks. ruderne til flueben virkede ikke. Nu har jeg efter flere forsøg fået det meste til at virke, og siden ser også fornuftig ud udadtil. Men skal jo have lavet nogle ændringer af bla logo, banner/header osv. Nogen kloge input fra nogen af jer? Jeg er relativt grøn i det med databasen og ift. hvad der skal hentes tilbage til filezilla efter reinstallering af wp. Har en mistanke til filen wp-config, at der er noget der, men tror der er mere...
Mvh. Thomas
Wp-admin ikke fuldt funktionsdygtig
(7 indlæg) (2 voices)-
Skrevet 7 years siden #
-
...tilføjelse... det er siden beautifulword.dk (tidl powerfulword.dk) det drejer sig om...
Skrevet 7 years siden # -
Skal jeg forstå scenariet sådan, at du har forsøgt at flytte indholdet fra powerfulword.dk til beutifulword.dk?
Hvad mener du med re-installation?
Har du lavet en frisk installation på beutifulword.dk?
Har du kopieret wp-content filens indhold fra det gamle site til det nye?Den gamle side virker stadigvæk. Bruger begge sider den samme database?
måske denne plugin kan hjælpe https://wordpress.org/plugins/duplicator/ (jeg kender den ikke, men flere peger på denne når jeg begynder at fortælle om hvordan jeg flytter hjemmesider.)
https://codex.wordpress.org/Moving_WordPress#Changing_Your_Domain_Name_and_URLs
When your domain name or URLs change there are additional concerns. The files and database can be moved, however references to the old domain name or location will remain in the database, and that can cause issues with links or theme display.
If you do a search and replace on your entire database to change the URLs, you can cause issues with data serialization, due to the fact that some themes and widgets store values with the length of your URL marked. When this changes, things break. To avoid that serialization issue, you have four options:
Use the Velvet Blues Update URLs plugin if you can access your WP Admin Dashboard.
Use the Better Search Replace plugin if you can access your WP Admin Dashboard.
Use WP-CLI's search-replace if your hosting provider (or you) have installed WP-CLI.
Use the Search and Replace for WordPress Databases Script to safely change all instances on your old domain or path to your new one. (** only use this option if you are comfortable with database administration ** )Note: Search and Replace from Interconnectit is a 3rd party script
Hej Boldt
Tak for dit svar.
Ja, siden hed før Powerfulword.dk og er nu ændret til Beautifulword.dk, som Powerful så peger på. Det hele er i den forbindelse gået rigtigt til inde i kontrolpanelet hos Unoeuro. Der hvor jeg tror fejlen er opstået er at jeg (da det jo ikke er hver dag jeg gør dette) har troet at jeg skulle installere wp påny, da siden ikke kom op inden for de første timer. Men havde jo glemt alt om at det bare var fordi den lige skulle "godkendes" hos DK Hostmaster. Så havde jeg nu bare holdt nallerne, var det formentlig gået uden problemer. Men da jeg først var begyndt at pille - ved først at backuppe databasen via mysql på unoeuro og siden alle mapperne fra filezilla for endelig at geninstallere wp - ja, så er der noget der er gået galt her. Tror databasen er korrekt eksporteret og importeret igen, men der må være noget jeg ikke forstår ift. at hente wp-content mappen tilbage? Forsøgte mig kun med den, men da alt ikke kom frem som det skulle begyndte jeg at eksperimentere med en mappe ad gangen af de andre - wp-admin, wp-includes og så en fil ad gangen af de øvrige. Og det er jo næsten lykkedes ved det at siden ser ud som den skal. Det er simpelthen inde bagved, at man f.eks. ikke kan arbejde i widgets og ejheller i "Tilpas". I tilpas ser designet helt galt ud... Jeg fik at vide på et tidspunkt i processen med unoeuro support at det kunne være noget med wp-config.php filen hvor jeg skulle gå ind og skrive mysql oplysningerne for "at forbinde" med databasen. Kunne godt mistænke at der måske er en fejl der...
Giver det mening? Det håber jeg, for jeg er godt nok på herrens mark.
Mvh. ThomasSkrevet 7 years siden # -
"Medier" er i øvrigt også tom inde på wp-admin
Når du kigger på din installation med dit ftp-program, kan du så finde wp-config.php?
hvis nej
Hent wp-config-sample.php til din computer, ret/tilføj oplysninger med dit skriveprogram - feks Notepad++ (IKKE MS Word eller MS Notebook) og gem og omdøb til wp-config.php
Upload.hvis ja
hent wp-config.php til din pc og tjek om oplysningerne er korrekte.Skrevet 7 years siden # -
Hej Boldt
Tak for svar.
Ja, jeg har både config. sample og bare config. Og det er i config jeg HAR ændret oplysningerne jf. mysql-info inde på unoeuros kontrolpanel...Skrevet 7 years siden #
Svar
Du skal være logget ind for at skrive.