hejsa,
Findes der et plugin til wp ecommerce så man let kan beregne fragtpris for levering med postDK ? Synes nemlig ikke rigtigt jeg kan finde noget.
Alternativt, hvordan beregner i så levering med post danmark?
hejsa,
Findes der et plugin til wp ecommerce så man let kan beregne fragtpris for levering med postDK ? Synes nemlig ikke rigtigt jeg kan finde noget.
Alternativt, hvordan beregner i så levering med post danmark?
Hej Kimusan
Der er det her plugin wpsc-simple-shipping
Med det kan du inde i Indstillinger --> Butik --> Forsendelse nu vælge en der hedder Fixed Rate den kan du så edit hvor du skriver hvem der står for transport fx. Post Danmark og hvad prisen er.
Du kan evt besøge denne her side for at se den inde i kassen http://smartcig.dk (det er den side jeg arbejder på pt.) - bare tilføj en vare og kig i kassen/checkout :-)
mvh
Dan Mortensen
Hej Dan
Fik lige lyst til at give lidt feedback til den shop du laver på smartcig.dk. Jeg ved du ikke har bedt om de men du får de alligevel (i bedste mening). Det hele er baseret på læsning af Martin Thorborgs e-pusher.
Designet er pænt og ser godt ud, men manglende brugervenlighed stjæler omsætning (meget). Du mister op til 50% af dine besøgende for hver gang de skal klikke for at komme til bestillingen, og endnu mere når de ikke kan finde købeknappen. Det er selvfølgelig primært førstegangskøbere der skrømmes væk, men det er alle kunder jo på et tidspunkt.
Det er svært at komme til at bestille, og når man endelig kommer ind til den side hvor man kan bestille, er det svært at finde "læg i kurven" fordi den sidder allernederst på siden.
Forslag:
1. Det skal være muligt at bestille fra forsiden - helst alle produkter eller i det mindste de vigtigste
2. Side 2 med kategoerierne giver et unødvendigt ekstra klik. Kategorierne skal ud i sidebaren så man hele tiden kan se dem, og et klik på Butikken skal bringe folk helt ind til hvor de kan bestille alle varer (oplist dem i sidebaren hele vejen ned i én lang side).
3. På selve købssiden skal der ikke være alt det luft (kun normal linieafstand alle steder), teksten skal flyde rundt om billedet og kanppen skal helt op i højre hjørne.
4. Vis andre produkter under hvert produkt (andre kunder købte også)
5. Check out siden kan med fordel styles så den virker mere overskuelig. Den er for lang og igen sidder købsknappen helt nederst og er svær at finde.
Hej Pete
Tak for dine input :-) jeg vil dog siger jeg har været opmærksom på flere af de ting du også skriver. Bla. Køb af evt anbefalede produkter på forsiden osv, men det ville min klient ikke have, de ville hellere have mere info om deres produkt på forsiden.
-Menu i butik, forklaring er min klient ville have en visuel (pæn menu og ikke bare en liste i sidebaren.
-Kassen/Checkout de ville have kundeundersøgelse og valg af nyhedsbrev som valg så kan ikke se hvordan jeg kan beskære den :-)
- Funktionen, andre har også købt. Kræver en opgradering til gold, og det vil min klient ikke på nuværende tidspunkt.
-Købeknap tja, ved nu ikke om det ikke er ok den er i bunden, folk skal jo scrolle der ned for at læse. (man køber vel ikke ting men ikke ved hvad er) ;-)
Yderliger havde vi snakket om en drag/drop indkøbskurv (Men igen kræver gold)
Til sidst og ikke mindt, ang linie afstand. det er min klient der har indsat produkter efter en lille intro fra mig sidste weekend, men kan godt se hvad du mener (du henviser til startsæt ik?)
Når men det var offtopic, men følte da lige jeg måtte svare på feedbacken, og mange tak for den. Jeg prøver altid at gøre tingene bedre og bedre, skal forresten lige hurtigt sige.. siden er under udvikling og er ikke færdig udviklet endnu.
mvh
Dan Mortensen
Tak for forslag og ikke mindst tak for de andre indspark om design (selv om det ikke var til min shop, så gav det mig lige ideer til andre ting jeg kunne forbedre).
Jeg forsøger mig med fixed rate.
Selvtak Dan.
Jeg har selv valgt en anden WP shopløsning som jeg synes funker bedre. Du kan se den på http://www.peteandersen.dk/butik/
Pete ;-)
Jeg har også kigget meget rundt på forskellige muligheder hovedårsagen jeg benytter wpec i wordpress er ganske simpelt fordi det er den eneste shop løsning(tror jeg) som Epay understøtter. Men skal man ikke bruge Epay som gateway og "bare" vil bruge paypal eller manuel betaling via bank overførsel er der helt klart nogle fornuftige alternativer der ude, bla:
- wpStoreCart (Jeg syntes især den her virker som et spændene projekt, men har ikke prøvet den endnu.)
- Foxy-shop
- Shopp Mange siger gode ting om denne shop, i starten da jeg begyndte ville jeg også ha brugt det, men min "kunde" havde PBS terminal ved Tellar så måtte finde en shop som kunne fungere med Epay = røg på wpec vognen :-P
- eStore
men ellers hvis man ikke er bundet af en bestemt terminal dvs PBS :-) er der masser af gode muligheder.
mvh
Dan Mortensen
PS. Ja, Pete - syntes godt om den måde dine produkter står listet :-) passer helt perfekt med vare typen.
Forresten, er der en Admin der læser her. Kunne det ikke være en ide at lave en webshop kategori? syntes shops ofte kommer op til spørgsmål. Hånden på hjertet, jeg ved de har egene communitys, men jeg tror en del er enige om at hjælp og support der fås på mange af disse er ret sparsomme eller kræver opgraderinger for at få adgang til "premium" support. ;-)
Bare en tanke...
Du skal være logget ind for at skrive.