Nu har jeg prøvet at installere Lester GaMeZ WP polls et par gange, og jeg kan åbenbart ikke finde ud af at få skidtet til at virke, jeg kan ikke se nogen "add poll" under skriv, der er ingen indstillinger at aktivere, der er ingen sider ud over widgets som udløser en database fejl, så jeg kunne godt tænke mig at vide hvad jeg gør forkert.
WP-Polls
(18 indlæg) (5 voices)-
Skrevet 17 years siden #
-
Jeg kender ikke plugin'et, så mit bedste bud ville være at prøve et andet :)
Fx dette: http://wordpress.org/extend/plugins/powpoll/Søren Hugger Møller - http://spiri.dkSkrevet 17 years siden # -
Du kan læse mere her: http://lesterchan.net/wordpress/readme/wp-polls.html (læs under usage)
Der er flere måder at bruge plugin-et på, hvis du vil smide et afstemning ind i et indlæg:
1. opret afstemning
2. skriv [poll=2] i dit indlæg (hvis det er afstemning nummer to du vil vise)
3. der er intet tredje trin :-)Hvis du vil smide det i din sidebar, så skal du bare smide koden du kan se ved ovenstående link.
Jeg har også oversat det til dansk hvis det er!
Sælger lækkert design på designgrotten.dk. Hjælper med WordPress på babu.dk.Skrevet 17 years siden # -
Noget må der være galt, for når jeg opretter f.eks. en side, så får jeg denne fejl på selve siden
Og hvor er sidens "slug area" ??
Skrevet 17 years siden # -
hm hm... begge to melder fejl, den ene kan ikke finde sprogfilen, til trods for at mapperne er lagt op præcis som foreskrevet (og min tålmodighed er ved en ende) :(
Begge to?
Prøv at se om du har gennemført alle skridt:
Generel brug (med Widget)
1. Aktivér WP-Polls Widget Plugin
2. Gå til 'WP-Admin -> Præsentation -> Sidebar Widgets'
3. Træk afstemningswidget'en til din sidebar
4. Du kan konfigurere afstemningswidget ved at klikke på konfigurationsikonet
5. Klik 'Gem ændringer'Afstemningsarkiv
1. Gå til 'WP-Admin -> Skriv -> Skriv side'
2. Skriv en titel i indlæggets titel område
3. Skriv '[page_polls]' i indlægget indholdsområde (uden anførselstegn dette er slug'en)
4. Skriv 'pollsarchive' i den korte indlægstitel (uden anførselstegn)
5. Klik 'Publisér'
6. Hvis du IKKE anvender pæne urler, så skal du gå til http://DINBLOG.DK/wp-admin/admin.php?page=polls/polls-options.php og udfylde URL'en til afstemningsarkivsiden du lavede ovenfor.Skrevet 17 years siden # -
Begge to?
Prøv at se om du har gennemført alle skridt:
Generel brug (med Widget)
1. Aktivér WP-Polls Widget Plugin
2. Gå til 'WP-Admin -> Præsentation -> Sidebar Widgets'
3. Træk afstemningswidget'en til din sidebar
4. Du kan konfigurere afstemningswidget ved at klikke på konfigurationsikonet
5. Klik 'Gem ændringer'Her går det så galt, for jeg får ikke noget afstemningsikon, jeg får en databasefejl at feltet ikke eksisterer.
6. Hvis du IKKE anvender pæne urler, så skal du gå til http://DINBLOG.DK/wp-admin/admin.php?page=polls/polls-options.php og udfylde URL'en til afstemningsarkivsiden du lavede ovenfor.
Hvordan ser jeg url'en når jeg bruger .php?p=xx ??
På 'siden' får jeg denne fejl
WordPress databasefejl: [You have an error in your SQL syntax. Check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'AND pollq_active != -1' at line 1]
SELECT COUNT(pollq_id) FROM wp_pollsq WHERE AND pollq_active != -1Warning: Division by zero in /home/web/php1008/huskatelske.dk/wp-content/plugins/wp-polls/polls.php on line 750
WordPress databasefejl: [You have an error in your SQL syntax. Check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'ORDER BY pollq_id DESC LIMIT 0, 0' at line 1]
SELECT * FROM wp_pollsq WHERE ORDER BY pollq_id DESC LIMIT 0, 0WordPress databasefejl: [You have an error in your SQL syntax. Check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near '' at line 1]
SELECT polla_aid, polla_qid, polla_answers, polla_votes FROM wp_pollsa WHERE polla_qid IN (0) ORDER BYWordPress databasefejl: [Table 'php1008_blog.wp_pollsip' doesn't exist]
SELECT pollip_qid, pollip_aid FROM wp_pollsip WHERE pollip_qid IN (0) AND pollip_ip = '62.107.229.30'I sidepanelet får jeg denne fejl
#
StemWordPress databasefejl: [Table 'php1008_blog.wp_pollsq' doesn't exist]
SELECT pollq_id, pollq_question, pollq_totalvotes, pollq_active, pollq_timestamp, pollq_expiry, pollq_multiple, pollq_totalvoters FROM wp_pollsq WHERE pollq_id = 0 LIMIT 1WordPress databasefejl: [You have an error in your SQL syntax. Check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near '' at line 1]
SELECT polla_aid, polla_answers, polla_votes FROM wp_pollsa WHERE polla_qid = 0 ORDER BYSkrevet 17 years siden # -
De fejl er ud over min fatteevne. Mit umiddelbare gæt vil være, at du ikke har nogle aktive afstemninger, og derfor får du en fejl, og den anden fejl skyldes den første fejl.
Jeg fulgte blot de 2 fremgangsmåder og vupti, så virkede skidtet, og jeg har været meget glad for det.
Den url vi er ude efter er det indlæg du har oprettet, hvis du har fulgt guiden, altså: http://huskatelske.dk/?p=7 (hvis du har smidt denne kode ind '[page_polls]' uden anførselstegn på dette indlæg)
Problemet er bare, hvordan opretter jeg en poll når jeg ikke engang kan konfigurere den ?!?
Problemet er bare, hvordan opretter jeg en poll når jeg ikke engang kan konfigurere den ?!?
Får du slet ikke noget frem når du klikker ind på din widget-side? Der skulle gerne være én der hedder polls.
Jeg ville oprette et indlæg først hvor du klikker på kode tabben og indsætter: '[page_polls]'
Sikre mig hvad urlen er til indlægget og indsætte den på konfigurationssiden af Polls.
Dernæst oprette en poll, bare en test.
Og så til sidst indsætte en sidebarpoll.Skrevet 17 years siden # -
Jo, kan sætte den ind i widget, men den udløser en fejl med det samme jeg trykker på "opdater", det kan ikke passe at der skal være DB fejl på siden indtil man opretter en poll. Så der må være noget andet galt, og sådan som jeg læser det, så bliver DB'en ikke opdateret idet jeg aktiverer WP-Polls plugin, den skriver jo at feltet ikke eksisterer.
Jeg er blank på hvad det ellers kunne være... beklager.
Har du prøvet at geninstallere plugin'et og følge trinene minutiøst?
Har du prøvet at geninstallere plugin'et og følge trinene minutiøst?
Jep, flere gange endda, og tilmed downloaded det flere gange for at sikre det ikke var filen der var korrupt.
Så tør jeg altså ikke sige hvad du skal gøre... Prøv at høre Lester Chan selv. Jeg havde på et tidspunkt et problem med wp-postviews, og spurgte gennem hans forum hvad der skulle til. Han kunne ikke rigtig lure det, og til sidst, fik han adgang til min database (en tillidserklæring, som han dog administrerede ansvarligt). Så jeg donerede min første indkomst fra Google Adsense til hans programmering :-)
Hejsa kører selv wp-polls i forskellige udgaver på forskilge sider også forskellige versioner af wordpress både dansk og engelsk. Jeg stødte på dette probelm første gang jeg installerede wp-poll for ca. 1/2 år siden. Fandt ud af at wp-poll ikke kunne oprette alle de tabeller i sql databasen som den skulle. Det var et rettigheds problem på sql min sql server. Jeg ændrede rettighederne på sql'en og er ikke stødt på problemet siden. Ej heller ved opdatering af wp-polls eller opdatering af Wordpress. Afinstalltion og geninstallation af wp-polls vil ikke have nogen effekt. Det er rettighederne på sql databasen der skal laves om.
Som du kan se virker det fint her http://www.xfiles.dk
Er om Poll, så skriver bare her i.
Jeg har installeret WP-Polls 2.21, jeg vil gerne bruge det på sidebar med widgets, men
det kommer ikke noget widgets der som har noget med det at gøre.Skrevet 17 years siden # -
Jeg har fundet ud af det. Så ikke at det var 2 plugins som skulle aktiveres, havde kun aktivet den ene.
Skrevet 17 years siden #
Svar
Du skal være logget ind for at skrive.