SLUT - ikke flere edits: Forvirringen er total (min forvirring altså). Jeg har i en menneskealder brugt linjeskift inden i en paragraph. Nu har jeg læst lidt på lektion og må konstarere, at de må man ikke. De browsere jeg har checket mine sider i gennem 15 år har aldrig protesteret og det gør W3C's validator heller ikke.
OK, glem det og tak for opmærksomheden. Kommentarer er dog velkomne.
-----
Ny EDIT: Det var en tanketorsk at sætte slashen foran; den skal selvfølgelig stå efter br. Det giver så bare et nyt problem: Dobbelt linjeafstand i eksempel 2.
-----
EDIT: Selv om jeg bruger CODE og /CODE omkring alle forekomster af HTML-koder, gengives det ikke korrekt her:
-----
Når jeg opretter produktsider i WooCommerce, er det meget forvirrende hvordan den reagerer på linjeskrift. Jeg har et aktuelt tilfælde med en HTML-tabel, hvor jeg - efter flere forsøg - må konstatere, at nogle gange skal jeg bruge [her skulle vises et almindeligt BR] og andre gange </ br>, for at få det ønskede linjeskift. Herunder vises to rækker fra samme tabel. Der dannes kun linjeskift hvis de viste tags anvendes.
<td><span class="title">Appalachia</span>, Variations on an old Slave Song[br uden skråstreg]with final chorus</b> (1896; 1902-03)</td>
- og:
<tr>
<td colspan="4">
<p>Henriette Bonde-Hansen</ br>
Johan Reuter</ br>
Aarhus Cathedral Choir</ br>
Aarhus Symphony Orchestra Choir</ br>
Aarhus Symphony Orchestra</ br>
Bo Holten, Conductor</p>
</tr>
Tillægsspørgsmål: Jeg anvender hyppigt copy/paste til og fra andre programmer/dokumenter. Nogle gange spiser den i celler uden andet indhold - andre gange ikke. Der er ingen umiddelbar forskel at se i browseren. Er det fordi "systemet" er sat som standard til empty-cells:hide;?
not a support question