Hej holmmorten
- og er det i selve kodningen, at forskellen bliver - altså resultatet vil vel være det samme, for dem som går ind og kigger siden - uanset hvilken browser de ser det med?
Lad os sige at det font som du har angivet ikke kan vise i internet explore fordi den mangler font formatet eot(open type), ja så vil den vise din fallback font istedt, eller personen standard font på den maskine han/hun sidder på hvis du ikke har angivet et fallback font.
Ok så får du den lange forklaring :)
forklaring på hvad de forskellige forkortelser betyder
Det er sådan i dag at man kan med css 2.1 @font-face(kilde: w3c font-face) reglen, loade en font fil som man kan bruge på sin hjemmeside hvsi man ønsker en anden font type til ens overskrift.
Grunden til at man selv loader denne fil enten fra ens egen hjemmeside eller fra f.eks google (google fonts), så er man sikker at alle ser hjemmesiden som man ønsker den skal se ud.
Når jeg så henviser til forskillige file formater, her snakker jeg om: ttf = True Type Font, woff = Web Open Font Format, EOT = Open Type og SVG = Scalable Vector Graphic. Så er det fordi ikke alle browsere forstår samme fil format, derfor er man nød til at bruge alle disse formater så man er sikker på at alle der ser ens hjemmeside ser den ens.
Der er forskellige steder rundt på nettet hvor man kan købe fonts, typisk får man alle formater man har brug for med. Google web fonts er et andet stedet der stiller en masse fonts til rådighed, de gør det en smule nemmere ved at give dig et stykke html der linker til et stylesheets, der loader en font og søger for at det virker i alle browsere.
Hvor placeres man fonts henne
Man kan placer sine font filer i en mappe på dit webhotel, altså der hvor din wordpress hjemmeside er, her snakker jeg om filerne.
Den kode der loader fontet er placeret i en css fil måske din style.css.