Men man kan vel tage en kopi af TwentyTen, omdøbe temaet samt ændre tema navnet i style.css og så på den måde undgå opdatering.
Jeps, no problem. Sorry hvis jeg formulerede det, som om mit forslag var den eneste mulighed.
Det er vist et temperamentsspørgsmål tror jeg om man gør det på den ene eller anden måde. Jeg vil meget gerne have mit TwentyTen løbende opdateret, samtidigt med WP, hvis der rettes exploits eller andre sikkerheds- og funktionalitetsforbedringer.
Ved at have de få rettelser til TwentyTen i et child theme, så er det nemt at overskue for mig hvor jeg fraviger TwentyTen, og så merge nyere TwentyTen filer ind i mine Childt Theme tilrettelser på et belejligt tidspunkt. (Jeg er dog klar over at opdateringer i TwentyTen så helt kan trække tæppet væk under mine egne tilretninger - men i det mindste har jeg stadig mine child filer :-) - nå men til dato har jeg ikke haft problemer med min fremgangsmåde).
Så der er vist ikke rigtig nogen rigtig eller forkert måde at tacke tilretninger af TwentyTen på - (kun den med at rette direkte i temaet og så miste det ved næste opdatering :-O ) - men det handler nok mere om hvordan man selv foretrækker at arbejde med det.