Kan man ændre sine permalink-indstillinger, EFTER at man har lavet sider og indlæg? Har prøvet, men det virker ikke. Jeg kan ikke gå fra standard til det-der-viser-titlen.
Skal man så starte forfra, slette det hele og oprette det igen?
Vh
Jesper
Ændring af permalink-indstillinger
(10 indlæg) (5 voices)-
Skrevet 2 years siden #
-
Ja, man kan ændre det når man vil.
Hvilket hotel bruger du?
/ask
Skrevet 2 years siden # -
Det lyder som om du lige skal have opdateret din .htaccess fil måske... du skal i hvert fald ikke starte forfra :-)
det er ikke alle webhoteller der tillader auto opdatering af din .htaccess fil, eller også mangler du i hvert fald at chmod den så...Wordpress designer og konsulent - http://wpdk.dkSkrevet 2 years siden # -
Jeg har surftown. Men jeg kan ikke se .htaccess og har glemt hvordan jeg tryller den frem. Jeg bruger WS_FTP og Stifinder til at se hotellet.
Der må næsten være en "vis skjulte filer"-indstilling i dit ftp-program?
Jo, WS_FTP viser dem. Har lige lavet en tom .htaccess offline, og den ses tydeligt.
Men det er da ikke meningen, at man selv skal lave den, eller hva? Det er en helt almindelig WP installation, på K2. Eller skal man skifte til standard for at ændre noget?Tak fordi du gider hjælpe, Rene (og i øvrigt for din store indsats).
Vh
JesperSkrevet 2 years siden # -
Hvis WordPress ikke har adgang til at skrive til roden af din installation (meget sandsynligt hos Surftown, så vidt jeg erindrer), skal du selv lave den. Det er på ingen måde unormalt.
Og når du så har uploadet filen selv skal du ændre skriverettigheder (CHMOD) til 777 (så vidt jeg husker)
Søren Hugger Møller - http://spiri.dkSkrevet 2 years siden # -
666 burde være rigeligt (og hvis man vil vedligeholde den via ftp er 644 tilrådeligt). Hav generelt helst ingenting chmoddet 777. Nogle hosts kræver desværre, at upload-mappen er 777, men det er ret tåbeligt. De fleste steder er 755 nok (alternativt 775).
I know, synes bare tit det er svært at hitte hoved og hale i alle de tal, så ender nogle gange med bare at smide 777 efter det hele, selvom det jo egentlig ikke er så godt :)
Skrevet 2 years siden #
Svar
Du skal være logget ind for at skrive.
not resolved