Hej
kan man tage backup ved at kopiere alle ens filer fra webhotellet ned i en mappe på computeren?
backup
(11 indlæg) (3 voices)-
Skrevet 15 years siden #
-
Det er kun en delvis backup
Al din tekst og setup ligger i MySQL databasen, så den skal du også ha fat iFaktisk er databasen den vigtigste.
Skrevet 15 years siden # -
er det så nok at bruge eksport funktionen?
Du skal både tage en backup af dine data på serveren via ftp, og en backup af databasen via export i PhpMyadmin som du selv skriver.
Men det er vigtigt at sætte kryds i de rigtige felter når du eksporterer, veljledningen ligger her:
http://codex.wordpress.org/WordPress_Backups
mvh Peter
Du får stadigvæk ikke det hele med ved en eksport
En forklaring på hvordan du laver backup af din database kan du finde (på engelsk) her:
http://codex.wordpress.org/Backing_Up_Your_Database
- bare rolig der er billeder med ;-)Skrevet 15 years siden # -
vi står åbenbart i kø for at hjælp :-)
fandt en plugin som kan gøre det lidt lettere at lave backup:
tak skal i have
Jeg har prøvet eet af de der backup-plugins til wp. Da jeg endelig gad tjekke indholdet, viste det sig at mange af informationerne fra mine posts slet ikke var med!
Fra den dag gjorde jeg det manuelt, og endnu bedre er det at lave stikprøver i de sql-filer man får ud af en eksport. Og hvis man også har mulighed for at restore en back-up, for at teste om det overhovedet virker, ja, så er man langt.
Et plugin til backup kan være en falsk tryghed, med mindre man virkelig tjekker de sql-filer der kommer ud af back-up'en.
Mvh Peter
okay nu har jeg dl programmet, så en sidste gang for prins knud.
nu har jeg dl alt fra ftp og lavet en backup af database med det program, er det det?
Mvh
ZullutSkrevet 15 years siden # -
jeg bruger i123 og under deres phpadmin kontrol panel kan man trykke lav backup, jeg kan se den laver backup af mysql... kan man bruge dette?
den laver disse filer
mysql_backup_anmeldelsesguiden_dk_01.sql.zip
anmeldelsesguiden.dk_web.zipSkrevet 15 years siden # -
det lyder rigtigt
en fil med databasen med al din tekst kommentarer og setup
og en fil med web indholdet, dvs. program, plugins, tema, billeder, og andre vedhæftninger.Skrevet 15 years siden #
Svar
Du skal være logget ind for at skrive.