Tak til Linda for en flot og udførlig vejleding i manuel backup.
Til Morten (som sikkert for længst har udskiftet FIFA 2012 med FIFA 2013):
Jeg har sådan et cPanel du nævner, men jeg er endnu ikke blevet så afslappet at jeg tør læne mig tilbage og skylle kolde bajere ned.
Fx siger mit cPanel sådan her:
Note: You can only use this to move your account to another server, or to keep a local copy of your files. You cannot restore Full Backups through your cPanel interface.
Hvis jeg ikke kan "restore Full Backups" så får jeg synkebesvær og kan ikke få de kolde bajere ned :(
I det hele taget savner jeg i de forskellige forumer om WP backup, nogle forklaringer om hvordan man så restore sin backup når uheldet er ude.
Det er jo fedt at have en backup, men hvis man ikke aner hvordan man klasker den op igen, så er man jo ligevidt...
Det samme gælder med JonasD's '3 dage gamle guide til WP Backup' - som Jonas skriver på sin blog:
"Hvis udheldet er ude, og dit website er blevet hacket, er det tid til at bruge din WordPress backup. Er du ikke så teknisk, kan du få en bekendt, eller din webmaster til at slette det uploadede indhold fra hackerne, og dernæst uploade din backup fra Dropbox, samt slette hvad hackeren har uplaodet i databasen..."
Hvis man skal ud og rekvirere eksperthjælp til at uploade backup'en, så er man jo lige vidt - så kan man ligeså godt bede eksperten om at tage backup for en også...