Hej Wordpressere !
Jeg har sat mig for at lave en slags backup af min wordpressbaserede hjemmeside, så den kan køre og ses, lokalt på min egen PC.
Jeg har lært Wordpress at kende ved at installere XAMPP på min hjemme-pc, og køre en installation af Wordpress der. Det virker fint.
Senere fik jeg en hjemmeside på et webhotel, og jeg vil gerne gemme en backup af denne hjemmeside på min pc, så jeg kan se den køre på pc´en.
Jeg har downloadet min installation fra websitet med Filezilla, og gemt det på pc´en, og jeg har eksporteret databasen fra phpMyAdmin, og importeret den igen lokalt, ligeledes med phpMyAdmin.
Det hele burde virke nu, men når jeg aktiverer Apache serveren og MySQL under XAMPP, vises indholdet af siden ikke. Jeg kan godt få forbindelse til databasen, og se hvad der ligner det rene HTML, men sidernes indhold vises ikke når jeg klikker på linkene. Browseren prøver tilsyneladende at hente indholdet fra min webhost, selv om wp-config filen er rettet til så jeg kan få forbindelse med min lokale server, localhost.
Det lader til at installationen på websitet henviser til den server den ligger på, selv om config-filen er ændret.
Er der nogen der kan give mig et bud på en løsning ?
Kan man overhovedet hente en Wordpress-baseret hjemmeside, hjem fra nettet, og få den til at køre lokalt på en pc, eller kan det ikke lade sig gøre ?
Mange tak.
resolved