Hej. Hvis man downloader en template som har en mørk farve som body background, så vil dette påvirke baggrundsfarven af ens WYSIWYG-editor når man skriver/redigere post. Hvordan kan man vedholde en lys baggrundsfarve i editoren?
Nogle ideer?
Hej. Hvis man downloader en template som har en mørk farve som body background, så vil dette påvirke baggrundsfarven af ens WYSIWYG-editor når man skriver/redigere post. Hvordan kan man vedholde en lys baggrundsfarve i editoren?
Nogle ideer?
Editoren har da altid hvid baggrund, uanset hvilket tema man anvender. Jeg har i hvertfald aldrig oplevet, at den har skiftet farve.
Se her: min website kan du finde på http://www.islamdk.dk, baggrundsfarven er en mørk grå. Hvis jeg eller en anden admin logger ind og vil skrive en post, ses følgende (screenshot):
http://www.islamdk.dk/screens1.jpg
Editoren har skiftet baggrundsfarve fra hvid til denne mørker grå - og det eneste sted jeg definere den mørkegrå farve er i mit tema som baggrundsfarve.
Nogle ideer?
Det var da godt nok spøjst :S.
Det har jeg aldrig oplevet. Jeg bruger godt nok ikek den visuelle editor normalt, men prøvede lige at slå den til og ændre min baggrundsfarve. Det havde ingen effekt på editoren. Meget mystisk :/
I sin tid da jeg rodet med joomla, skete det samme for mig. Heldigvis var det en template/skin som havde en lys baggrundsfarve, så det betød ikke særlig meget..
Men nu er det lidt svært at skelne mellem tekst og baggrund når man skriver :), så any idea about what to do?
Et vildt gæt ville være, at du har ændret noget i din vinduer i Windows. Det element, der slet og ret hedder "vindue". Den er som standard hvid.
@Mark: hmm hvad? Hvad er dette 'vindue' for noget og hvor kan jeg ændre det (hvis det skulle være fejlen)?
Den skyldige fejl er fundet.. i TinyMCE kan kan under fanen 'håndtere->TinyMCE' indstille om den skal hente layout fra tema eller ej.
Øh, hvor siger du den indstillingsmulighed findes? Den er jeg da ikke stødt på. Knytter den sig til temaet?
@Mark: Nej, den er knyttet til TinyMCE Advanced. Når jf. plugin er installeret, er der som standard et flyben i feltet: import the current theme's CSS classes. Dette flyben skal fjernes, og således vil den ikke bruge (i dette tilfælde den mørke baggrundsfarve som jeg har på min site) som baggrund i editoren. Håber du kan følge mig.
Se bl.a. følgende screenshot af indstillingerne for TinyMCE A.
Den ser avanceret ud.
Du skal være logget ind for at skrive.