Hejsa!
Jeg har netop oprettet en ny wordpress-blog (hostet hos Gigahost) for min 9 måneder gamle søn, hvor det er meningen at jeg vil poste billeder og video, så familiemedlemmer og andre interessrede kan følge med i hans udvikling.
Det er første gang jeg roder med det og er desværre hurtigt løbet ind i nogle problemer. En af ideerne med siden er at bedsteforældre og anden familie skal kunne hente billederne ned i høj opløsning så de kan gå til en fotohandler og få dem fremkaldt på samme måde som man ville gøre med billeder direkte fra digitalkameraet. På siden skal de dog kun optræde som thumbnails så det ikke tager så lang tid at loade siderne. Nu har jeg imidlertid uploadet en række billeder som jeg ønsker at poste som en række thumbnails i det indlæg der er på forsiden lige nu (www.familienclemmensen.dk). Men med så store billeder er den mulighed tilsyneladende ikke tilgængelig i Wordpress. Er der noget man kan gøre ved det? (evt. et plugin man kan hente?).
Når det problem er overkommet vil jeg så gerne have stillet billederne fint op ved siden af hinanden (ikke under hinanden - dog muligvis i flere rækker hvis antallet af billeder nødvendiggør det) som en slags galleri på et eller andet givet sted i ens indlæg, hvor man så kan trykke på en thumbnail og få billedet op i høj opløsning - hvilket plugin kan i anbefale til det?
Jeg forsøgte at installere ImageManager plugin'et på min wordpress 2.3 installation, men det er åbenbart ikke kompatibelt medmindre man gør en række krumspring. Er der andre tilsvarende plugins i kan anbefale?
Tekst editoren syntes jeg klart har sine begrænsninger mht. layout - f.eks. kan jeg ikke umiddelbart se hvordan jeg skriver tekst ved siden af et billede - eller sætter to billeder op ved siden af hinanden, evt. med en tabulering imellem. Eller noget så simpelt som at lave et mellemrum i tekst afsnittene. Er der et plugin der giver mig bedre muligheder for opsætning og formatering?
Det blev vist en ordentlig smøre
På forhånd tak for hjælpen
not a support question